نادیده شدن‌ها همیشه از خانواده شروع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، «خروس لاری» یکی از نمایشهای حال حاضر روی صحنه است که مهدی زندیه آن را نوشته و بازنویسی کرده و حسین دیردار کارگردان آن است. 

این اثر از دوم مهرماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته و راس ساعت ۲۰:۰۰ اجرا می‌شود. 

محمدولی فروتن، مرضیه صدرایی، مریم مشهور، فاطمه رحمانی، بیتا طایی، علیرضا گیلوری، علیرضا سعادتی و یعقوب صباحی در این اثر ایفای نقش می‌کنند. از دیگر عوامل نمایش «خروس لاری» می‌توان به زهرا صمدی (طراح لباس) و مونا رمضانی (طراح صحنه) و فرناز مرتضوی (طراح گریم) اشاره کرد. 

فاطمه رحمانی یکی از بازیگران نمایش «خروس لاری» درباره حضورش در این اثر با ایلنا گفتگو کرد.

نادیده شدن‌ها همیشه از خانواده شروع می‌شود

نقشم دختری از دل جامعه است

رحمانی در مورد نقشی که در نمایش «خروس لاری» بازی می‌کند، گفت: نقش بنده نقش مریم (دختر خانواده) است، او دختری از دل همین جامعه است. دختری که از دل همین سنت‌ها و باید و نبایدهایی که از کودکی به واسطه پدر و مادر، خانواده و بزرگترها به ما دیکته شده، بیرون آمده است. این مسائل بعضا آسیب‌های جبران ناپذیری هم برای هرکدام از ما به بار آورده است. 

این بازیگر افزود: ما در این نمایش با دختری روبرو هستیم که با سختی‌های خیلی بزرگتر به اسم پایتخت برای تحصیل به یک کشور دیگر رفته و حال با تغییرات برگشته. او به این نتیجه رسیده که نباید اجازه داد بزرگترها، با همان نگاه‌های سنتی همیشگی برایش تصمیم بگیرند؛ مخصوصا در مقوله مهمی به اسم ازدواج. چون ازدواج‌های ناخواسته همیشه آسیب‌های فراوانی را بر فرد و جامعه وارد کرده است. 

او در مورد چگونگی همکاری‌اش با کارگردان و عوامل نمایش «خروس لاری» نیز اینگونه توضیح داد: از زمانی که این نمایشنامه صرفا فقط یک ایده بود بنده با حسین دیردار همراه بودم و در جریان روند کار قرار داشتم.

وی با بیان اینکه مهدی زندیه متن اثر را هنرمندانه نوشته، گفت: اتفاقی که در نمایشنامه «خروس لاری» می‌افتد یک معضل اجتماعی است که از جنس دغدغه‌های شخصی خودم است و فکر می‌کنم خیلی بیشتر از این‌ها باید به آن پرداخته شود.  واقعیت این است که یک زن در جامعه دغدغه‌ها و آسیب‌هایی را همیشه با خود دارد؛ نادیده شدن‌هایی که اتفاقا همیشه از خانواده هم شروع می‌شود همیشه از دغدغه‌های بنده بوده است و این خودش یکی از دلایلی است که بنده با این نمایش همراه شدم. 

این بازیگر تئاتر درباره اوضاع فعلی تئاتر نیز داشت: متاسفانه ما در تئاتر روزگار خوبی را نمی‌گذرانیم، ما هنرمندان خوب و پرسابقه‌ای داریم که سال‌هاست خبری از آن‌ها نداریم! سال‌هاست که از آن‌ها هیچ اثری را نمی‌بینیم و انگار ترجیح داده‌اند که اثر هنری تولید نکند! البته لازم به ذکر است وضعیت برای تولید تئاتر بسیار سخت شده و همین موضوع فعالیت کردن را با مشکلاتی مواجه کرده است. 

تئاتری‌های تازه‌کار هویت خود را فراموش نکنند

فاطمه رحمانی در بخشی از صحبت‌هایش به افرادی که می‌خواهند به عرصه هنرهای نمایشی وارد شوند و فعالیت‌های تئاتری داشته باشند توصیه‌هایی کرد و گفت: فکر می‌کنم اگر بخواهم به دوستانی که تازه می‌خواهند پا به عرصه هنرهای نمایشی بگذارند سخنی بگویم، کمی جوان هستم؛ اما ابتدا به خودم بعد به ایشان می‌گویم؛ در قدم اول یادمان نرود که شخصیت اصلی و هویت خود را فراموش نکنم، یادم نرود که من کی بودم، از کجا آمده‌ام وچگونه در این مسیر قرار گرفته‌ام و به کجا قرار است برسم؟ موضوع دومی که به واسطه آموزش آن را فرا گرفتم صبور بودن است. شاید اگر صبور بودن را یاد نمی‌گرفتم در همان سالهای اول تئاتر را کنار می‌گذاشتم. 

بازیگر نمایش «خروس لاری» در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: امیدوارم فعالیت در عرصه تئاتر راحت‌تر شود و سنگ‌های جلوی پایمان برداشته شود و راه‌مان هموارتر شود؛ تا به این واسطه بتوانیم اتفاقات خوب فرهنگی رقم بزنیم. مسئله بعدی همکاری‌ام با گروه خوب و حرفه‌ای «خروس لاری» بعد از پنج سال دوری از تئاتر است. کارگردان و تک تک بازیگران و عوامل نمایش همه عزیزان من هستند و خیلی خوشحالم که کنارشان نفس می‌کشم. برای تک تک‌شان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.



انتهای پیام/


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

واکنش وزیر ورزش به احتمال بازگشت ورزشکارانی که از کشور رفته‌اند

۱۶ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۰۹:۵۲:۳۰ در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛ وزیر ورزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner