حضور رئیس جمهور در نشست محیط زیستی کاپ ۲۰۲۴



حضور رئیس جمهور در نشست محیط زیستی کاپ ۲۰۲۴





رئیس جمهور در صدر هیئت ایرانی در نشست محیط زیستی کاپ ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نخستین نشست از سلسله نشست‌های موسوم به «برای ایران» -که در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار می‌گردد- کیفیت و سطح حضور ایران در نشست کاپ مورد بررسی قرار گرفت.

سارا نیک‌بنیاد، دبیر کارگروه دولت محیط‌‌زیستی مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: موضوع تغییرات اقلیمی باید در سیاست‌گذاری کشور بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص  حضور پزشکیان در نشست تغییرات اقلیمی کاپ تصریح کرد: حضور رییس جمهور می‌تواند نشان دهد که ایران از این به‌بعد موضوع محیط زیست را جدی می‌گیرد.

به گفته او، با حضور رییس جمهور، مذاکرات جانبی نشست نیز جدی‌ گرفته می‌شوند؛ یعنی افراد حاضر در این نشست با حضور رییس جمهور اعتبار و وزن بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند به مذاکره بپردازند.

وی ثمره نپیوستن به پیمان پاریس را دست پایین ایران در کاپ دانست.

در ادامه این نشست آرمان خورسند، سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در تاریخ روابط بین‌الملل، چند مسئله نقش محوری دارند و اجماعی حول آنان شکل گرفته است. کشورهایی که از این مسائل تخطی کردند با تحریم و جنگ مجازات شده‌اند. محیط زیست به‌عنوان یکی از این مسائل، اخیراً مورد توجه قرار گرفته است و عقوبت‌های بین‌المللی به طور جدی تر متوجه کشورهای آلوده‌کننده‌ محیط زیست خواهد بود.

وی ایران را به اعتبار کنوانسیون رامسر، یکی از کشورهای خاستگاه حقوق بین‌المللی محیط زیست دانست.

خورسند، در خصوص نپیوستن ایران به معاهده پاریس خاطرنشان کرد: ما مدام بابت عضو نشدن مورد انتقاد قرار می‌گیریم اما مسئله به این سادگی نیست. ما پیش از اینکه در جایگاه متهم بنشینیم در جایگاه مدعی قرار داریم. موضوع تحریم‌ها بر همه تعهدات ما در حوزه محیط زیست سایه می‌اندازد.

وی اعلام کرد: علی‌رغم تمام مشکلی که در حوزه تحریم‌ها داریم

بخش خصوصی و دولتی ما دستاوردهای زیادی در بخش محیط زیست داشته است.

در بخشی دیگر از نشست نجفی رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: در سه دقیقه اختصاص داده شده به ما، این فرصت را داریم تا نگرش جهان را نسبت به خود تغییر دهیم.

در ادامه جلسه، نمایندگان بخش خصوصی دغدغه‌های خود را نسبت به حضور ایران در کاپ باکو بیان کردند.

 



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جدیدترین واکنش بیرانوند بعد از جنجال رشوه (عکس)

۱۶ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۲۱:۵۱:۴۶ علیرضا بیرانوند بعد از جنجال رشوه در اینستاگرام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner