ایران ۵ درصد تولید سنگ دنیا را دارد


معاون وزیر صمت:

ایران ۵ درصد تولید سنگ دنیا را دارد





رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران پنج درصد تولید سنگ دنیا را دارد گفت با این وجود سهم کشور از بازار جهانی تولید سنگ بسیار کم است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایر رسانه، محمدعلی دهقان دهنوی، ظهر امروز _سه شنبه هفدهم مهر_ در آئین گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات اظهار کرد: برنامه ریزی برای تحقق صادرات دو میلیارد دلاری در حوزه سنگ الزامی است.

وی افزود: ثروت ما در بخش معدن کمتر از بخش نفت نیست، بنابراین باید بیشتر از این میزان، در حوزه معدن تلاش کنیم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران پنج درصد تولید سنگ دنیا را دارد گفت با این وجود سهم کشور از بازار جهانی تولید سنگ بسیار کم است.

دهقان دهنوی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم صادرات این بخش را معادل تولید برسانیم باید صادرات خود را در بازارهای جهانی به دو میلیارد دلار افزایش یابد.

وی ادامه داد: برخی مفاهیم حوزه معدن نیاز به بازنگری دارد، باید محصول با ارزش افزوده بالاتر تولید کنیم و از خام فروشی فاصله بگیریم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: نباید ثروت های معادن را رها یا محدود کنیم به بهانه اینکه شاید بتوانیم روزی استفاده بهتری از این ثروت ها داشته باشیم، تکنولوژی هر روز توسعه پیدا می کند و شاید روزی این معادن ارزش امروز را نداشته باشد.

دهقان دهنوی گفت: نباید دچار تفریط شویم، گاهی کارهایی کردیم که به خودمان ضربه زدیم، تغییراتی در دنیای فناوری روز به روز رخ می دهد و باید در حوزه برند سازی و فناوری تمرکز ویژه شود.

وی اضافه کرد: این موضوع چهره صنعت را به سرعت تغییر می دهد و برای توسعه صادرات به تولید رقابت پذیر در عرصه بین المللی نیاز داریم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در کنار برند سازی باید به کنسرسیوم های صادراتی یکی از روش های مهم توجه ویژه شود و از آن غفلت نشود.

دهقان دهنوی خاطر نشان کرد: ایران ظرفیت دسترسی به آبهای آزاد را دارد، بنابراین باید از بندر چابهار به عنوان یک نقطه استراتژیک بهره ببریم.

وی افزود: عوارض در صادرات سنگ یک ضربه اساسی به حوزه سنگ وارد کرده است، باید فناوری و نوآوری را در حوزه سنگ وارد کنیم زیرا سرعت تغییرات افزایش یافته است، با وضعیت موجود، قدرت رقابتی خود را از دست خواهیم داد.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

عملیات ضد صهیونیستی در شمال تل آویو

۱۸ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۲:۴۸:۲۰ رسانه‌ها از زخمی شدن ۳ اسرائیلی در عملیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner