دو ماهواره بعد از واگذاری به بخش خصوصی با همکاری روسیه پرتاب خواهند شد


وزیر ارتباطات:

دو ماهواره بعد از واگذاری به بخش خصوصی با همکاری روسیه پرتاب خواهند شد





وزیر ارتباطات گفت: دو ماهواره که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، با همکاری روسیه پرتاب خواهند شد. فعال‌سازی بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از نکات مهمی است که ما به آن توجه داریم و تلاش می‌شود تا از ظرفیت نخبگان کشور نیز بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار هاشمی وزیر ارتباطات در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که یکی از موضوعات جدی که در حال حاضر مطرح است، کیفیت شبکه اینترنت است. چطور می‌شود این موضوع را ارتقا داد، گفت:  نامناسب بودن کیفیت دسترسی به شبکه باعث شده که بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات جدی مواجه شوند. لذا وزارت ارتباطات تلاش می‌کند تا از ظرفیت بخش خصوصی به‌ویژه در این زمینه استفاده کند.

وی افزود: در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی، تعداد کاربران فعلی قابل توجه است و ما تلاش داریم تا حمایت‌های لازم را برای تقویت خدمات این پیام‌رسان‌ها انجام دهیم. همچنین در مورد توسعه فیبر نوری که دولت قبلی پیگیر آن بود، در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و ما به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و با کیفیت هستیم.

هاشمی در رابطه تکنولوژی‌های فضایی و ارسال ماهواره گفت: ما امسال پرتاب ماهواره نخواهیم داشت و دو ماهواره که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، با همکاری روسیه پرتاب خواهند شد. فعال‌سازی بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از نکات مهمی است که ما به آن توجه داریم و تلاش می‌شود تا از ظرفیت نخبگان کشور نیز بهره‌برداری شود.

وزیر ارتباطات گفت: در نهایت، ما به طور موازی از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای پیشبرد پروژه‌های فضایی استفاده خواهیم کرد و انتقال دانش و فناوری نیز در دستور کار ما قرار دارد.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آخرین فرصت استثنایی اخذ پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان

بر اساس گزارش وبسایت مؤسسه کراس بوردر فریدم (CBF  ایران) فرصت محدودی برای ایرانیان فراهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner