اجازه نخواهیم داد عده‌ای در حوزه علمیه سخن از کشور مستقل صهیونیستی بگویند


وی ادامه داد: اگر انحرافی در دین و مذهب و مصلحت مردم و آرمان امام ایجاد شد بدون تعارف تذکر می‌دهیم.

این مرجع تقلید افزود: اجازه نخواهیم داد که در این شرایط سخت لبنان و فلسطین که صهیونیست‌ها روزانه هزاران زن وکودک را بکشند و آواره کنند و خانه و زندگی آنان را غصب نمایند در حوزه علمیه عده‌ای از وجود یک کشور مستقل با این سابقه و خصوصیات که عرض شد سخن بگویند.

 آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: این که امام(ره) با اسرائیل مخالفت کردند فقط برای یک کشور خاص یا گروه خاص نیست بلکه به جهت غاصب و نامشروع بودن این رژیم است، و جهت دیگرش شعار تجاوز به کشورهای دیگر است، حال ما بنشینیم و تماشا کنیم که یک گروه غاصب که سرزمینی را غصب کرده‌اند و رسماً شعارشان تجاوز به کشورهای دیگر هم هست روز به روز به این تجاوز ادامه دهد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه باید بر روی سنت‌های اصیل خود پافشاری کند و باید بر حفظ دین مردم و عظمت ملت تأکید کند، نباید در حوزه چند دستگی ایجاد شود باید همه با هم باشیم و برای رضایت امام عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» که هدف همه ماست و ما خود را سرباز آن حضرت می‌دانیم تلاش‌ کنیم و اشکالات را رفع نمایم و تذکر دهیم تا ان شاءالله پرچم این انقلاب به دست آن حضرت برسد.

وی با تأکید بر این موضوع که طلاب جوان هم باید در مسیر علمای بزرگ گام بردارند و یکی از راه‌ها مطالعه حالات علما است که چقدر در تهذیب نفس موفق بوده‌اند و این منافات با توجه و اظهار نظر در مسائل روز و سیاست ندارد، اظهار کرد: امام (ره) یک عارف به معنی کلمه بود ولی در عین حال یک سیاستمدار کم‌نظیر، یک فقیه بزرگ و در عین حال یک زمانشناس کامل بود که تمام اخبار دنیا را رصد می‌کرد و در مقابل انحرافات فریاد می‌کشید.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر بخواهم از همین زمان ما، نام ببرم مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی که بنده از سال ۱۳۲۲ شمسی که آمدم قم تا آخر عمر شریفشان با ایشان رفاقت داشتم یعنی حدود ۸۰ سال، یک فقیه با تقوا و در عین حال در مسائل سیاسی هوشیار بودند.

 آیت الله نوری همدانی یادآور شد: امروز تمام کفر و استکبار و صهیونیست در مقابل این نظام و رهبری ایستاده است، حالا وظیفه ما چیست؟ باید از چه کسی حمایت کنیم؟ آیا این وظیفه ما نیست که از آرمان امام و خون شهدا و رهبری حمایت کنیم؟ لذا باید همه با هم جبهه حق را تقویت نمائیم، رهبری را تقویت کنیم و سنت‌های اصیل حوزه را حفظ کنیم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بیست‌وششمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با تأخیر برگزار می‌شود

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، علی اکبر دیزج خلیلی در این باره گفت: بیست‌وششمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner