مسابقات قرآنی نباید مشروط به ثبت نام باشد

ایسنا/قم یکی از شرکت کنندگان در سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور ، مشروط دانستن شرکت در مسابقات به ثبت نام را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر شرایط ثبت نام برای شرکت در مسابقات برداشته شود افراد بیشتری می توانند شرکت کنند به دلیل اینکه گاهی اوقات افراد در جریان اطلاع رسانی های ثبت نام مسابقات قرار نمی گیرند یا موفق به ثبت نام در سایت نمی شوند.

نرگس صادقی فر شرکت کننده حفظ ۱۰ جزء سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه فعالیت قرآنی را از سن ده سالگی آغاز کردم، اظهار کرد: دانشجوی علوم پزشکی همدان هستم و در رشته حفظ ۱۰ جزء شرکت کردم.

وی ادامه داد: در مسابقات امام علی(ع) موفق به کسب رتبه سوم، در مسابقات دانش آموزی کشوری رتبه چهارم و مسابقات کشوری جامعه القرآن موفق به کسب رتبه سوم و در مسابقات استانی اوقاف هم حائز رتبه شدم.

صادقی فر افزود: از دوران کودکی عشق به حفظ قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در من وجود داشت و در کنار این علاقه شخصی تشویق و حمایت خانواده هم این انگیزه را در من تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن آثار و برکات زیادی در زندگی افراد دارد، اضافه کرد: نه فقط حفظ بلکه قرائت قرآن کریم آثاری همچون افزایش حافظه را به دنبال دارد و در مقایسه با افراد عادی کسانی که بیشتر با قرآن انس دارند و به حفظ می پردازند حافظه قوی تری دارند.

اطلاع رسانی جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت : اطلاع رسانی ها به موقع و از طریق فضای مجازی و پیام رسان ایتا بود و اسکان و سرویس برای انتقال به محل مسابقات به موقع انجام شد.

صادقی فر تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در طول ترم درگیر درس هستند بعضا فرصت نمی کنند به حفظ قرآن بپردازند و یا حداقل مرور کمی دارند و این مسابقات انگیزه ای می شود که خودشان را در رشته حفظ تقویت کنند و به شخصه برگزاری مسابقات را انگیزه ای برای مرور می دانم.

وی فضای مجازی را یکی از عوامل بی توجهی جوانان به قرآن دانست و عنوان کرد: هیچ تبلیغ و فعالیت قرآنی در فضای مجازی و رسانه ها در راستای جذب جوانان به قرآن صورت نمی گیرد.

مشروط دانستن شرکت در مسابقات به ثبت نام را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر شرایط ثبت نام برای شرکت در مسابقات برداشته شود افراد بیشتری می توانند شرکت کنند به دلیل اینکه گاهی اوقات افراد در جریان اطلاع رسانی های ثبت نام مسابقات قرار نمی گیرند یا موفق به ثبت نام در سایت نمی شوند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه متسابقین، افزود: هدف مسابقه علاوه بر رقابت دنیوی، اجر اخروی است و امیدوارم اجر اخروی هم برای همه متسابقین حاصل شود.

لازم به ذکر است، این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه قم از یکشنبه دوم خرداد ماه در ۹ بخش، شامل بخش‌های معارفی، آوایی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و نوآفرینی‌های قرآنی و در ۴۰ رشته در حال برگزاری است، این مسابقات کاملاً حضوری است و بیش از ۸۰ نفر داور ملی و بین‌المللی، داوری این دوره از جشنواره را به عهده دارند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner