مصونیت جوانان از آسیب های اجتماعی در مسیر کلام وحی

ایسنا/قم شرکت کننده سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به آیه إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ یادآور شد: جوانانی که با قرآن و در مسیر نورانی قرآن حرکت کنند علاوه بر این که اجر معنوی دارند به برکت و نور کلام وحی از آسیب های اجتماعی مصون خواهند بود.

حسین قبادی شرکت کننده در رشته اذان سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره، در خصوص سابقه فعالیت در عرصه های قرآنی یادآور شد: اخیرا به لطف خداوند رتبه اول چهل و چهارمین مسابقات سراسری جمهوری اسلامی ایران را در رشته اذان کسب کردم.

وی افزود: از دوران کودکی عشق به حفظ قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در من وجود داشت و در کنار این علاقه شخصی تشویق و حمایت خانواده هم این انگیزه را در من تقویت کرد و هدف من رسیدن به نور بوده و هست.

قبادی با بیان اینکه آثار و برکات قرآن قابل وصف و درک نیست، تصریح کرد: کمترین لطف و عنایتی که قرآن در حق ما داشته این است که در اجتماعات به عنوان مؤذن و قاری همیشه مورد لطف  قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: اولین حرکت در راستای جذب جوانان به کلام وحی متوجه دوران طفولیت و تشویق والدین برای حرکت در مسیر قرآن است و پس از آن مسئولان ذیصلاح حتما باید پیگیر این مسئله باشند که متأسفانه مورد بی توجهی قرار می گیرد.

قبادی ادامه داد: گاهی ضعف در برگزاری محافل و مسابقات قرآنی موجب زدگی جوانان از این عرصه می شود لذا باید مسئولان این مسائل را مورد توجه قرار دهند.

وی سطح کیفی مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امسال با توجه به اینکه بعد از دوسال شیوع پاندمی کرونا مسابقات به صورت حضوری برگزار شده سطح کیفی مسابقات بالا است.

شرکت کننده سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اظهار کرد: سیاست های تشویقی منفصل به هر رشته منجر به دل زدگی برای دانشجویان می شود به عنوان مثال فرقی که بین رشته اذان و قرائت هست قابل مقایسه نیست و حتی در برخی از مسابقات امکانات رفاهی مختص به شرکت کنندگان رشته اذان از نظر کیفی با شرکت کنندگان رشته قرائت تفاوت دارد.

وی در پایان با اشاره به آیه إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ یادآور شد: جوانانی که با قرآن و در مسیر نورانی قرآن حرکت کنند علاوه بر این که اجر معنوی دارند به برکت و نور کلام وحی از آسیب های اجتماعی مصون خواهند بود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner