ارتباط پرونده ۴۸ درصد زندانیان استان مرکزی با موادمخدر

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پرونده ۴۸ درصد زندانیان استان مرکزی مرتبط با مواد مخدر و جرایمی از جمله حمل و استعمال و … است.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه ۸ خرداد در همایش نسیم مهر اظهار کرد: سوم مرداد سال ۸۸ به پیشنهاد رئیس وقت قوه قضاییه به جهت تکریم و حمایت از خانواده زندانیان، روز ۵ خرداد به عنوان روز نسیم مهر در تقویم رسمی کشور ثبت و ضبط شد هرچند کمک به خانواده زندانیان نباید محصور به این روز باشد.

وی در خصوص اقدامات پیشینه در مقوله جرم و مجرم و مجازات افزود: همیشه هزینه پیشگیری کمتر از درمان است اما عموما احساس و عواطف را زمانی خرج می کنیم که اتفاق رخ داده و با انبوهی از مشکل مواجه شده ایم. مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی ما در حوزه پیشگیری از جرم برای حلوگیری از تبعات باید مورد توجه باشد، در این حوزه اقدامات گروه های اجتماعی و فعالین بسیار ارزشمند خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: قانون اساسی، مدیریت و مهندسی پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده قوه قضاییه گذاشته اما سر رشته و سرچشمه وقوع جرم دست ما نیست.

موسوی اضافه کرد: مجازات حبس، محدود به خود شخص نیست و افراد زیادی از جمله خانواده مجرم درگیر تبعات این حبس می شوند. جهت گسترش ایجاد عدالت، جامعه باید فرق مجرم و بزهکار و فرد دارای هنجار و… را بداند.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان یک نهاد مردم محور است. این انجمن ۲ سال گذشته در اراک اقدامات چشمگیری انجام داد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۵ درصد از زندانیان سرپرست خانوار و باقی به نوعی متکلف خانواده هستند لذا این اقراد نیازمند حمایت و کمک خیرین هستند، گفت: حدود ۴۰ درصد خانواده های نیازمند زندانیان، فاقد هرگونه کمک و حمایت هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در این راستا می طلبد با کمک و هم افزایی تلاش کرد تا به جایی برسیم که حداقل زندانی مالی نداشته باشیم، بسیاری از این افراد کلاهبردار نیستند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner