موزه هنر مکتب تبریز افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی موزه هنر مکتب تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه، ۱۲ خرداد در آیین افتتاحیه موزه هنر مکتب تبریز اظهار کرد: از دیدگاه ما موزه محل موج سازی و حرکت است و برخلاف افکار برخی افراد که آثار قدیمی را عامل ایستایی و توقف می‌دانند، آثار قدیمی برای ما ارزش بالایی دارند. 

وی ادامه داد: موزه‌ها باید محلی برای رشد، جریان سازی و حرکات سالم باشد اما همچنان با اهدافی که در نظر داشته‌ایم، فاصله داریم و نتوانسته‌ایم از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: تبریز، شناسنامه و هویت ایران بوده و مایه وحدت و انسجام ملی ما است و آذربایجان شرقی و تبریز مظهر اتحاد ملی ما هستند؛ موزه هنر مکتب تبریز نیز یک خانه قدیمی بوده که از دوره‌ی قاجار برجای مانده است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این خانه تملک و خریداری شده و سال‌ها است بر روی آن کار می‌شود تا این بنا را محلی برای موزه و آثار قدیمی مکتب تبریز قرار دهند.

وی اضافه کرد: با سلیقه خوبی آثار را بررسی و در آنجا قرار دادند و به‌عنوان یک کارگاه آموزشی برای دوستداران آن است تا با دوره‌ها و آثار و شخصیت‌های مختلف آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: در نظر داریم تا یک سری از آثار اصیل را هم به این مکان منتقل کنیم تا اندیشمندان بیشترین استفاده را بکنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner