زنگ‌خطر برای گروه‌های ورزشی دانشجویی ژاپن

انجمن‌ها و محافل ورزشی دانشگاه‌های ژاپن برای بقاء با چالشی اساسی در دوران پساکرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مِین‌چی، در حالی که با شیوع کووید۱۹ در این کشور آسیایی در بهار ۲۰۲۰، عضوگیری یا فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی با چالش و مشکلات فراوانی روبرو شد، هم اکنون و با گذشت دوسال از شیوع کرونا، انجمن‌ها و محافل ورزشی دانشجویی دانشگاه‌های ژاپن برای ادامه حیات و فعالیت خود تلاش می‌کنند.

به عنوان مثال دانشگاه “گونما” در شرق ژاپن درباره فعالیت گروه‌های دانشجویی اعلام کرد: پیش از پاندمی کرونا، ۱۸۰ گروه دانشجویی در شرق ژاپن فعالیت می‌کردند اما این تعداد در حال حاضر به ۱۵۱ عدد کاهش یافته است. مهم‌ترین مساله در ارتباط با فعالیت‌های دانشجویی، عضوگیری گروه‌ها است.برخی از گروه‌ها که دانشجویان سال آخر اعضای آن را تشکیل می‌دادند، به دلیل ناتوانی در عضوگیری از بین نودانشجویان برای همیشه منحل شدند. 

پس از کاهش روند ابتلاء به کووید۱۹ در ماه ژوئن ۲۰۲۰، دانشگاه گونما مجوز از سرگرفتن برخی از فعالیت‌ها که منجر به شیوع ویروس کرونا نمی‌شد، برای گروه‌ها صادر کرد. اما به دلیل امواج بعدی این بیماری، چنین سیاستی شکست خورد.

همچنین به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی در آوریل ۲۰۲۰، تمام فعالیت‌های گروه‌های دانشجویی از سوی این دانشگاه ممنوع اعلام شد. در این بازه زمانی، دانشگاه از تمام گروه‌ها حمایت کرد تا بتواند فعالیت آنها را احیا کند و در عین حال از سرایت این بیماری جلوگیری کند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، انجمن‌های ورزشی بستکبال و فوتبال مورد توجه نودانشجویان قرار می‌گیرد که این موضوع عضوگیری را برای دیگر گروه‌ها مشکل می‌کند. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner