بحث درباره بزرگ‌ترین رمان میشل اوئلبک

نشست نقد و بررسی کتاب «نقشه و قلمرو» نوشته میشل اوئلبک با ترجمه ابوالفضل‌ الله‌دادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه (۲۴ خرداد) ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «نقشه و قلمرو» که به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده، اختصاص دارد که با حضور حمیدرضا شعیری، یاسر نوروزی و ابوالفضل الله‌دادی برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحۀ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 براساس این خبر، «نقشه و قلمرو»، بزرگ‌ترین رمان میشل اوئلبک است؛ رمانی که به نوعی جمع‌بندی تاریخ است و برآوردی عمیق از یک زندگی؛ هزارتویی متافیزیکی، رمانی کامل و سیاه و عجیب؛ رمانی که خود نویسنده معتقد است با قلمروهای روایی متفاوتش یکی از پیچیده‌ترین ساختارها را در بین متن‌هایش دارد. اوئلبک در نقشه و قلمرو با ترسیم دقیق پیشرفت اجتماعی یک هنرمند و گنجاندن خود در کتاب و برهم ‌زدن این حضور، آرام می‌گیرد.

میشل اوئلبک، پدیدۀ بزرگ ادبیات فرانسه، تنها نویسنده‌ای است که توانسته به این اندازه از تاریخ دنیای ما پرده بردارد و تنها نویسنده فرانسوی است که در این سال‌ها از موفقیت جهانی در چنین ابعادی برخوردار شده اما تاوانی سخت نیز پرداخته است: همان‌قدر که چون ستاره‌ای واقعی ستایش می‌شود، منفور هم هست و بی‌رحمانه نقد شده است. 

او از معدود نویسندگانی است که از اسمش صفت ساخته‌اند و سبکی خاص ابداع کرده است: زیبایی‌شناسی‌ غم‌زده و کمابیش غریبی که تنها به جهانِ رمان‌هایش محدود نمی‌شود. میشل اوئلبک سال ۲۰۱۰ جایزه ادبی گنکور را به‌خاطر خلق رمان «نقشه و قلمرو» به‌دست آورد. پیش از اعطای این جایزه، کتاب او از فروش ۲۰۰ هزار نسخه‌ای در فرانسه برخوردار شده بود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner