آغاز لیگ برتر سلاح‌های بادی بعد از وقفه یک ساله

لیگ برتر تفنگ و تپانچه مردان از ۲۶ خرداد استارت خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین دوره لیگ سلاح‌های بادی مردان قرار است از پنج‌شنبه ۲۶ خرداد بعد از وقفه یک ساله استارت بخورد. در این دور از مسابقات لیگ برتر در هر ماده تفنگ و تپانچه ۶ تیم و در لیگ دسته یک ۶ تیم در ماده تفنگ و ۱۶ تیم در ماده تپانچه حضور خواهند داشت. تیم‌های حاضر به صورت رودررو هر هفته مسابقه می‌دهند. هفته دوم این مسابقات به دلیل شروع امتحانات(دانشگاه‌ها) با یک وقفه همراه خواهد بود و مجددا از مرداد از سر گرفته خواهد شد.

هم‌چنین لیگ برتر و دسته یک تفنگ و تپانچه زنان نیز قرار است از مرداد استارت بخورد. در لیگ برتر زنان در هر ماده ۸ تیم و در لیگ دسته یک در هرماده ۱۴ تیم ثبت نام کرده اند. پانزدهمین دوره مسابقات سلاح‌های بادی تا بهمن ادامه خواهد داشت.

سلمان صالحی، دبیر کمیته اجرایی سازمان لیگ تیراندازی درباره آغاز لیگ برتر سلاح‌های بادی به ایسنا گفت: این مسابقات در بخش مردان قرار است از این هفته آغاز شود. در لیگ برتر مردان ۶ تیم در تفنگ و ۶ تیم در تپانچه و در لیگ دسته یک نیز در تفنگ ۶ تیم و در تپانچه ۱۶ تیم حضور خواهند داشت. هم‌چنین لیگ زنان به خاطر آغاز امتحانات با یک وقفه و از مرداد استارت خواهد خورد. این مسابقات به صورت رو در رو هر هفته انجام می‌شود و تا بهمن ادامه دارد.

او درباره وقفه یک ساله لیگ برتر سلاح‌های بادی گفت: چهاردهمین دوره لیگ برتر در سال ۹۹ انجام شد. با شیوع کرونا و به دلیل این که مسابقات با حجم کم‌تری انجام شود لیگ دسته یک در سال ۹۹ انجام نشد و چهاردهمین دوره لیگ دسته یک در سال ۱۴۰۰ انجام شد. می توان گفت یک وقفه یکساله داشتیم. البته الزام نیست که این مسابقات سالانه انجام شود و ما هر دوره این مسابقات را انجام داده‌ایم و اکنون پانزده دوره انجام شده است.

صالحی در ادامه در مورد جوایز و شهریه این مسابقات افزود: قرار است در لیگ برتر به سه نفر اول هر ماده هر هفته‌ مبلغ ۷۰۰ ، ۶۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان و در دسته یک ۶۰۰، ۵۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان اهدا شود. هم‌چنین تصمیم گرفته شده که مبلغ ورودی تیم‌ها را در این دوره افزایش ندهیم. مبلغ ورودی در لیگ برتر برای هر تیم تهرانی ۵ میلیون تومان و هر تیم شهرستانی ۳ میلیون تومان است. هم‌چنین در دسته یک نیز برای هر تیم تهرانی مبلغ ۳ میلیون تومان و برای هر تیم شهرستانی ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. به همین دلیل که مبلغ شهریه را بالا نبرده‌ایم استقبال خوبی از لیگ داشتیم.

وی درباره تیم‌های حاضر در لیگ سلاح‌های بادی زنان نیز گفت:‌ در لیگ دسته یک زنان در هر ماده تفنگ و تپانچه ۱۴ تیم و در لیگ برتر در هر ماده ۸ تیم حضور خواهند داشت. البته طبق آیین نامه‌ای که برای لیگ برتر داریم نمی‌توانیم در لیگ برتر بیش‌تر از ۸ تیم ثبت نام کنیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner