حق وردی: سفرهای استانی به افزایش اعتماد به دولت کمک می‌کند

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک یکی از برنامه‌های ارزنده دولت سیزدهم که می تواند اعتماد به اقدامات عدالت طلبانه دولت را افزایش دهد، انجام سفرهای استانی است.

به گزارش ایسنا، حسین حق وردی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه آتش سوزی روز گذشته در شهریار گفت: در یک حادثه آتش سوزی در یکی از شهرک های حوزه انتخابیه متاسفانه ۸ نفر جانشان را از دست دادند. ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار از مراجع ذیربط می خواهم اماکن عمومی اینچنینی را از لحاظ مسائل ایمنی مورد بازبینی قرار دهند تا دیگر شاهد این حوادث دردناک نباشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بی تردید یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی ایران برقراری عدالت در تمام شئون جامعه است. گذشته از اینکه این آرمان بزرگ برای تحقق کامل مسیر طولانی در پیش دارد، امروز برداشت افکار عمومی جامعه نیز از تلاش های برخی از مسئولین و مدیران کشور حرکت در راستای تحقق کامل این آرمان نیست. مردم نمی توانند بپذیرند که برخی از اقدامات ما در راستای تحقق عدالت اجتماعی است و قطعا برخی اقدامات بی مبنا و بدون ضابطه بعضی از مسئولین نیز در ایجاد این فضا بی تاثیر نبوده است.

نماینده مردم شهریار خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از برنامه‌های ارزنده دولت سیزدهم که می تواند در تغییر این فضا موثر باشد و اعتماد به اقدامات عدالت طلبانه دولت را افزایش دهد و این احساس را ایجاد کند که مسئولین عالی ‌رتبه اجرایی کشور به دنبال ایجاد زمینه برای تحقق آرمان شکوهمند عدالت اجتماعی هستند، انجام سفرهای استانی است.

حق وردی افزود: سفرهای استانی اگر کارشناسانه و با بررسی تمام جوانب و توجه عادلانه به شهرستان ‌های مختلف استان صورت گیرد، می ‌تواند در شکل‌ گیری فضای بسیار مثبت در افکار عمومی از تلاش مسئولین برای تحقق عدالت اجتماعی بسیار موثر باشد، اما آیا واقعا در میدان عمل اینگونه است یا نه؟ .

وی با اشاره به مصوبات سفر استانی هیات دولت به شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: نگاه عادلانه به شهرستان های استان تهران می طلبید که تخصیص اعتبارات به شهرستان ها بر اساس معیارهایی باشد که شهرستانهای محروم تر بیشتر از اعتبارات سفر بهره مند شوند. اینکه گفته شود که در این سفرها پروژه های جدید شروع نمی‌شود بلکه هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است مصداق کامل بی عدالتی است. چرا که شاید در گذشته به دلیل کوتاهی، تعلل و قصور مسئولین پروژه‌های عمرانی نداشتند که تکمیل شود، آیا رواست که همچنان از دریافت اعتبارات بی بهره باشند؟ آیا عادلانه و عاقلانه نبود که در تخصیص اعتبارات به شاخص‌های عینی تری از قبیل شدت توسعه نیافتگی، سرانه های جمعیتی و نیازهای فوق العاده ضروری هر شهرستان توجه می‌شد؟

حق وردی بیان کرد: نگاهی گذرا به مصوبات سفر استانی هیئت دولت به شهرستان‌های استان تهران که از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تدوین و اعلام شده است نشان دهنده عمق فاصله مسئولین استانی و برنامه ‌ریزان سفرهای استانی ریاست جمهور با مفهوم عدالت است که بنده در حضور آقای رئیسی متذکر شدم و خواستار توجه جدی ایشان به نحوه تخصیص اعتبارات به شهرستان های استان شدم، اما متاسفانه تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه جهت اطلاع رئیس مجلس و نمایندگان به مصادیقی از بی‌عدالتی صورت گرفته در تخصیص اعتبارات اشاره می‌کنم، گفت: از مجموع اعتبارات سفر استانی ریاست جمهور به شهرستان‌های استان تهران حدود ۲ هزار میلیارد تومان به سه شهرستان تعلق گرفته است و به سه شهرستان غرب استان تهران نیز فقط ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. با کدام نگاه عادلانه این فاصله قابل توجیه است؟

نماینده شهریار افزود: اگر بگوییم این سه شهرستان پروژه‌ های نیمه تمام بیشتر داشتند، باز هم مصداق کامل بی عدالتی است. در حالی که در اعتبارات تخصیص یافته، در همان معیار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز تبعیض های واضحی مشاهده می شود. اولا در شهرستان هایی که بیشترین بهره مندی از اعتبارات سفر را داشته اند، احداث پروژه های جدید نیز دیده می شود و ثانیا پروژه های آب و فاضلاب هر سه شهرستان غرب استان تهران نیمه تمام است و این در حالی است که از ۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان این بخش ریالی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این بخش در شهرستان های فوق اختصاص نیافته است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner