ملی‌پوش سودانی‌ استرالیا: این کشور به من و خانواده‌ام فرصتی برای زندگی داد

بازیکن سودانی الاصل استرالیا که با گل کردن پنالتی‌اش زمینه‌ساز صعود این تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ شد، از زندگی سخت خود گفت و از استرالیا تشکر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، اور مابیل، مهاجر سودانی و عضو تیم ملی فوتبال استرالیا گفت که پنالتی او در بازی برابر پرو – که صعود استرالیا به جام جهانی ۲۰۲۲ را به ارمغان آورد – تشکر از کشوری بود که خانواده‌اش را به عنوان مهاجر پذیرفت. این بازیکن ۲۶ ساله با خونسردی ضربه پنالتی استرالیا را در دوحه به گل تبدیل کرد و سپس تماشا کرد که اندرو ردمین دروازه‌بان این تیم  آخرین پنالتی پرو را مهار کرد و استرالیا به جام جهانی رسید. 

مابیل بعد از بازی گفت: می‌دانستم که قرار است گل بزنم. این تنها راه برای تشکر از استرالیا آن هم از طرف خانواده‌ام بود. مابیل پس از فرار والدینش از درگیری در سودان، در یک اردوگاه پناهندگان در کنیا به دنیا آمد. پس از اسکان مجدد در استرالیا در سال ۲۰۰۶ او فوتبال خود را ادامه داد و در نوجوانی به تیم آدلاید یونایتد پیوست. او در حال حاضر به صورت قرضی در باشگاه کاسیم پاشای ترکیه حضور دارد.

او که بعد از صعود استرالیا به جام جهانی احساساتی شده بود گفت: من در یک کلبه به دنیا آمدم، یک کلبه کوچک. اتاق هتل من در اینجا قطعا بزرگ‌تر از کلبه ما بود؛ اتاقی که ما به عنوان یک خانواده در آن کمپ پناهندگان داشتیم. استرالیا به من و خواهر و برادرم و کل خانواده‌ام فرصتی برای زندگی داد. از استرالیا برای این فرصتی که برای زندگی به ما داد تشکر می کنم. 

تیم ملی فوتبال استرالیا در پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ توانست برابر پرو در ضربات پنالتی به پیروزی دست پیدا کند و مسافر جام جهانی شود. با اضافه شدن استرالیا به مسافران جام جهانی شمار نماینده‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در این رقابت‌ها به ۶ تیم افزایش پیدا کرد.

این برای نخستین بار است که در تاریخ جام جهانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۶ نماینده در مرحله گروهی این رقابت‌ها دارد.

تیم‌های ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان به صورت مستقیم جواز حضور در این رقابت بزرگ را به دست آوردند و قطر هم به عنوان میزبان حضور خواهد داشت و در نهایت هم استرالیا توانست با شکست پرو راهی این رقابت بزرگ شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner