اجرای ۱۲۰ پروژه مهندسی در استان مرکزی برای دفاع از کشور

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این استان در دوران دفاع مقدس ۱۲۰ پروژه بزرگ مهندسی را ساخت که برای خدمت به دفاع کشور به کار گرفته شد.

سردار محسن کریمی روز پنجشنبه ۲۶ خرداد در دومین اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر در استان مرکزی اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک حماسه ملی متعلق به همه ملت ایران است و امروز این گنج گرانبها باید به خوبی حفظ شود که لازمه آن پای کارآمدن همه مردم است و لازمه فعالیت در حوزه دفاع مقدس اخلاص در نیت و تقوای در عمل است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تصمیم گرفته شده نقش استان مرکزی در دفاع مقدس تدوین شود و در این راستا بیش از ۱۱ کارگروه تشکیل شد افزود: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی قوی در سطح استان شکل گرفته که بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی در این جریان سازماندهی شده اند و در طول این سال ها برای اجرای برنامه ها نقش آفرینی موثری داشته اند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ اجلاسیه تخصصی و ۲ همایش بزرگ با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد و بسیاری از اقداماتی که در کنگره شروع شده همچنان با قوت در حال انجام است و برگزاری اجلاسیه ها پایان کار نبود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار دانشجو در سطح استان در قالب ۲ واحد درسی دفاع مقدس در طرح شهید مجید ایزد پناه به طور تخصصی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می شوند که محوریت آن آشنایی با سیره امام و مقام معظم رهبری و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید استان مرکزی در قالب اردوهای هفت اقلیم با سیره امام خمینی(ره) آشنایی پیدا کردند و سعی داریم بعد از ریشه کنی بیماری کرونا این اردوها را برای اقشار مردم استان و در نهایت برای سایر نقاط کشور برگزار کنیم.

کریمی تهیه و چاپ بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را از دستاوردهای دیگر کنگره شهدای استان مرکزی دانست و گفت: نهضت تولید محتوا در قالب کارگروه ها و کمیته های تخصصی کنگره با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیش از ده ها عنوان اقدامات زیرساختی از جمله راه اندازی موزه دفاع مقدس، احداث دهکده مقاومت بسیج برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی انجام شده که باب فعالیت را برای بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی باز کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: از استان مرکزی بیش از ۷۲۰۰ شهید، بیش از ۷۰ هزار جانباز، ۷۰۰ آزاده، ۵۶۰۰ رزمنده تقدیم این انقلاب شد.

 وی بیان کرد: نخستین شهید خلبان، نخستین شهدای نیروی دریایی و نخستین شهید مشروطه از استان مرکزی است و این استان نخستین‌های زیادی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: این استان در دوران دفاع مقدس ۱۲۰ پروژه بزرگ مهندسی را ساخت و برای خدمت به دفاع کشور به کار گرفته شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner