کاشت و نگهداری بیش از ۵۵۰ گل و گیاه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

ایسنا/قم رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: به منظور ایجاد فضایی شاداب و باطراوت ۴۰ درختچه گل، ۱۱۰ درخت مثمر و غیرمثمر و بیش از ۴۰۰ گلدان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) کاشت و نگهداری می‌شود.

سعید اسدی، رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مناسبت ۲۵ خرداد روز گل و گیاه عنوان کرد: ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش در حرم مطهر از جمله دغدغه‌های ما است از این رو انواع بوته گل، درخت‌های مثمر و غیرمثمر، فضای سبز و گلدان‌های گل و گیاه زینت بخش اماکن و صحن های حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.

وی با اشاره به کاشت انواع درخت گل در حرم مطهر گفت: در مجموع ۴۰ بوته گل از انواع محمدی، یاس، اقاقیا، شیشه شور، خرزهره و ارغوان در داخل فضای سبز حرم مطهر حضرت معصومه (س) کاشته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ قطعه چمن در فضای صحن جواد الائمه (ع) وجود دارد، افزود: در داخل حرم مطهر حضرت معصومه (س) ۱۱۰ اصله درخت کاشته شده است که از این تعداد ۷۰ اصله درخت مثمر از انواع انار، زیتون تلخ، زیتون شیرین، انجیر، توت، انگور، سنجد، زردآلو، شلیل و سیب و ۴۰ اصله درخت غیر مثمر از انواع نارون، کاج و سرو است.

اسدی با بیان اینکه در داخل صحن‌ها، رواق‌ها و دفاتر حرم مطهر نیز به منظور ایجاد فضایی شاداب و باطراوت از گلدان‌ها استفاده شده است، گفت: در صحن پیامبر اعظم(ص) ۳۰ گلدان، صحن امام رضا (ع) ۵۰ گلدان، صحن امام هادی (ع) ۵۰ گلدان، صحن جواد الائمه (ع) ۲۶۱ گلدان و صحن صاحب الزمان(عج) ۲۰ گلدان وجود دارد که در مجموع بیش از ۴۰۰ عدد گلدان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به گل آرایی ضریح مطهر اظهار کرد: گل آرایی ضریح با گل‌های مصنوعی انجام می‌شود که از ۴ دسته گل برای این منظور استفاده می‌شود و هر یک ماه یک بار با گل های جدید تعویض می شود و در ایام مناسبتی نیز در صورت وجود بانی از گل‌های طبیعی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner