احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اجرایی شدن دستور رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه پیرامون پتروشیمی گلستان، گفت: احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام انجام‌می شود.

دکتر علی محمد زنگانه صبح امروز در جلسه بررسی و تعیین تکلیف نهایی پروژه پتروشیمی گلستان که در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات و چالش های حقوقی پتروشیمی با کمک دادگستری استان رفع شده است، اظهار کرد: هم اکنون در مسیر احیای پتروشیمی وارد فاز اجرایی شده ایم که برای فرآیند اجرا یک برنامه مدون در ۱۲ گام طراحی شده و در حال پیش بردن این گامها هستیم.

زنگانه با بیان اینکه تشریفات قانونی و اجرایی برای ورود سرمایه گذار جدید شروع شده است، افزود: پیش بینی می کنیم حداکثر تا یک ماه آینده مقدمات برای احیای دوباره پتروشیمی و استارت کار اجرایی آن شروع شود.

احمد شکری مدیر طرح های صنعت پتروشیمی ایران هم در این جلسه گفت:خوشبختانه همگرایی خوبی در مجموعه قضایی و اجرایی استان وجود دارد و ان شاء الله با همین همگرایی، آخرین گام های مانده تا احیای این پروژه را برداریم و این طرح عملیاتی شود.

وی افزود: پروژه قبل از این که وارد فاز اجرایی شود یکسری پیش نیازهای حقوقی، قراردادی و مالی دارد که الحمدلله در این جلسه و جلسه های قبلی توافقات خوبی صورت گرفت.

شکری با اشاره به اینکه در بین سرمایه گذارهای جدید توانمندترین سرمایه گذار ورود کرده و به زودی این طرح عملیاتی می شود، ادامه داد: تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذرماه پارسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز و پس از آن در سفر رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد.

به گزارش ایسنا طرح پتروشیمی گلستان از ۱۶ سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد . این پروژه در این سالها فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

گل دوم موناکو به بارسلونا توسط ایلنیخنا

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner