آمادگی ۷ دانشگاه جهان اسلام برای مشارکت در طرح “فرصت‌­های تحقیقاتی دانشمندان جوان”

با ارائه طرح “حمایت از فرصت‌­های تحقیقاتی دانشمندان جوان” از سوی بنیاد مصطفی، تاکنون ۷ دانشگاه جهان اسلام برای میزبانی از اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایسنا، ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص) در راستای تحقق مأموریت بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و هم‌افزایی و ارتقای ظرفیت فعالین علم، فناوری و نوآوری جهان اسلام، طرح “حمایت از فرصت‌های تحقیقاتی دانشمندان جوان” را طراحی کرده است.

در این طرح، بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به عنوان طراح و مجری برنامه با مؤسسه‌های علمی و فناوری جهان اسلام وارد تعامل و همکاری شده و فعالیت‌­های دبیرخانه‌ای این طرح را بر عهده خواهد داشت.

مؤسسه‌های علمی و فناوری منتخب جهان اسلام نیز در قالب موسسه میزبان، ارزیابی و پذیرش نهایی متقاضیان و تقبل هزینه‌های میزبانی آنها را بر عهده خواهند داشت.

به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)، طی توافقات حاصل‌شده، کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای اسلامی(کامستک)، هزینه‌­های رفت و برگشت ۱۰۰ پژوهشگر در سال را از کشور مبدا به مقصد بر عهده گرفته است.

در این طرح تاکنون دانشگاه­‌های “کوچ” ترکیه، “ناست” پاکستان، “خلیج” عمان، “UPM” مالزی، “UPSI” مالزی، “صنعتی شریف” ایران و مرکز ICCBS دانشگاه کراچی پاکستان، برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ظهور یک گوشی اندروید با مشخصات متمایز-پیام امروز

۰۸:۳۸ – ۱۴ تير ۱۴۰۳ شرکت ویوو از گوشی جدیدی رونمایی کرده که انتظار می‌رود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *