شورای فرهنگ عمومی به پراکندگی متولیان مسجد ورود کند/ لزوم توجه بیشتر اوقاف به معیشت مبلغان

ایسنا/گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، خواستار ساماندهی وضعیت مساجد، هیئت امنا و ائمه جماعات در استان شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی گلستان با ورود به این موضوع، وضعیت موجود را از پراکندگی متولیان مساجد و مسئولیت های حوزه تبلیغ دینی خارج کند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: سند چشم‌انداز فعالیت های قرآنی در افق ۱۴۱۴ در استان گلستان ایجاد شده که هدف آن تقویت فعالیت های قرآنی و اجتماعی کردن معارف است.

وی بر لزوم تاثیرگذاری مثبت قرآن کریم بر همه اجزای زندگی تاکید کرد و افزود: این مهم در پنج برنامه سه ساله اجرایی می شود و باید بتواند گلستان را به یک استان الگو تبدیل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای طرح “ایران ۱۴۴۰” در گلستان خبر داد و گفت: در این طرح از فعالان عناصر فکری، فرهنگی و نخبگان با محوریت بانوان دعوت می شود و جایگاه ایران در سال ۱۴۴۰ از نگاه آنها مورد بررسی قرار گرفته و برای تحقق این اهداف و تبدیل به طرح و ایده از ظرفیت این نخبگان و فعالان فرهنگی استفاده می شود.

گرزین به برپایی نمایشگاه خدمات سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با عنوان تبلیغ گفتمان‌ساز؛ روایتی از نهضت اسلامی گلستان در گلستان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه فردا با حضور استاندار گلستان افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجلیل از بانوان پیشکسوت در امر تبلیغ، تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ، برگزاری برنامه اجتماعی و خانوادگی ویژه اعضای خانواده پرسنل، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه برای ارایه گزارش عملکرد و اخذ رهنمودها،‌نشست با گروه های جهادی-تبلیغی و گردهمایی ویژه مبلغان و دیدار با خانواده های شهدا از جمله ویژه برنامه های تبلیغات اسلامی گلستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه ای به فضای مجازی و رسانه دارد تا تاثیرگذاری عمیق تری داشته باشد، یادآور شد: در حوزه رسانه ای و مجازی، آموزش و تربیت کادر را در گلستان آغاز کردیم تا از دل افراد آموزش‌دیده تولیدات حرفه ای اعم از انیمیشن ها و موشن‌گرافی ها خارج شود.

گرزین با بیان اینکه وضعیت اقتصادی فعلی برخی از مبلغان به ویژه در حاشیه شهرها را با چالش مواجه کرده است، تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان گلستان وضعیت مساجد، هیئت امنا و ائمه جماعات را ساماندهی کند و وضعیت موجود را از پراکندگی متولیان مساجد و مسئولیت های حوزه تبلیغ دینی خارج کند تا به کارآمدی بیشتر مسجد و مبلغان توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: همچنین از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اوقاف گلستان درخواست داریم که به معیشت مبلغان توجه بیشتری داشته باشند و تدبیری اتخاذ کنند تا با رعایت همه نکات شرعی و دینی به این حوزه کمک بیشتری شود، به نظر می رسد اگر این دو نهاد بیشتر به این مسئله کمک کنند شاهد تحول خوبی در این عرصه خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، هدایتگری ظرفیت هنرمندان کشورمان به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت هویت ایرانی و اسلامی را از جمله رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و افزود: بخشی از کار سرود سلام فرمانده بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی بود که می‌توان گفت تمامی عناصر هویت‌ساز ایرانی و اسلامی در این سرود وجود دارد و قشر دهه هشتادی و نودی را با نیازهای ایران اسلامی آشنا می کند.

گرزین با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی تبلیغ گفتمان‌ساز است، متذکر شد: از سویی دیگر تبلیغ باید مردمی باشد و همه باید خود را مبلغ بدانند و این رویکرد جدید تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه در مردمی سازی تبلیغ و حلقه‌های میانی طرح راهبردی-تربیتی تربیت نگر در چهار شهر گرگان، آزادشهر، علی آبادکتول و گنبدکاووس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در راستای این طرح حلقه های میانی تربیت نگر، شناسایی و تقویت می شوند و دانش حلقه های میانی تقویت شده و توانمندی مبتنی بر زیست‌بوم استان گلستان بومی می شوند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner