آیین بزرگداشت روز تبلیغ برگزار شد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه قیام لله یک مفهوم ذهنی نیست که برای مردم صحبت و تبیین کنیم، گفت: امروز در دوران سخت جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی جهانی باید به خودمان سخت بگیریم و با به کار گرفتن همه ظرفیت‌ها و توان برای تحقق قیام لله تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی -رییس سازمان تبلیغات اسلامی- پیش از ظهر امروز چهارشنبه(۱ تیرماه) در آیین بزرگداشت روز تبلیغ و سالروز فرمان حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که در حسینیه جماران برگزار شد ضمن تبریک روز تبلیغ با اشاره به ویژگی‌ها و ابعاد وجودی، شخصیتی، علمی و معنوی امام راحل، اظهار کرد: امام راحل حق حیات بر گردن همگان دارد. از اهداف از قیام برای بنیانگذاری انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، این بود که زیر بنای همه افکار، اقدامات، اهداف و … قیام لله باشد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه، تبیین و معرفی مکتب امام خمینی (ره) و ادامه مسیر و سلوک ایشان را وظیفه امروز این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام راحل قیام برای خدا را به همگان آموزش داد، از این رو امروز فهم عمیق از قیام لله وجود داشته و عالم با مکتب امام خمینی(ره) همراه است.

قمی در عین حال حضور امروز در حسینیه جماران را تجدید عهد و پیمان و میثاق با امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: از آنجاییکه قیام امام با هدف قیام لله صورت گرفت ما نیز در این سازمان معتقدیم تنها راه اصلاح جهان قیام لله است.

وی شاه‌راه مقاصد تمدنی را قیام لله عنوان کرد و گفت: معتقدیم برای حرکت در مسیر امام خمینی (ره) باید همگان اهل قیام لله باشند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه قیام لله یک مفهوم ذهنی نیست که برای مردم صحبت و تبیین کنیم، تصریح کرد: امروز در دوران سخت جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی جهانی باید به خودمان سخت بگیریم و با به کار گرفتن همه ظرفیت‌ها و توان برای تحقق قیام لله تلاش کنیم.

قمی با توصیه و تأکید به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور برای تحقق قیام لله، تصریح کرد: باید با مجموعه اقدامات و برنامه‌ها و فعالیت‌ها بتوانیم باری را از دوش امام عصر(عج) برداشته و درعین حال مفید باشیم و برای مردم خادمی کنیم.

آیت‌الله تحریری تولیت مدرسه مروی نیز در این مراسم با بیان اینکه امام راحل خود شخصیت بزرگ تبلیغی بود، اظهار کرد: باید به معارف اهل‌بیت(ع) از جمله ابزارهای مهمی تبلیغی که این خاندان استفاده می‌کردند مجهز باشیم و متناسب با زمان فعلی پاسخ مناسب را برای سوالات گوناگون را داشته باشیم.

وی افزود: اولین و اصلی‌ترین جنبه تبلیغ دینی که اولیای ما آن حقیقت را داشتند و امام‌راحل و رهبر معظم انقلاب هم بروی آن تاکید دارند مساله ایمان است، تصریح کرد: خداوند در قرآن‌کریم در مورد تبلیغ می‌فرماید «آنجایی امر تبلیغ موفق خواهد بود که خشیت در آن وجود داشته باشد زیرا حیات را به دنبال خود دارد»، بنابراین امر تبلیغ را باید در مسیر حیات قرار دهیم.

تولیت مدرسه مروی ابراز کرد: زمانی امر تبلیغ در مسیر درست قرار می‌گیرد که به حیات طیبه نزدیک شود، اهل‌بیت(ع) به این حیات طیبه وارد شده بودند، لذا انسان باید از خداوند خشیت داشته باشد، این خشیت همان توجه به نگاه وجودی حق و آن عظمت مطلق است، این عظمت را باید در شئون‌ مختلف زندگی به آن توجه داشته باشیم.

آیت‌الله تحریری بیان کرد: اگر علم به لله داشته باشیم امر لله را به همراه خواهد داشت، این علم لله ما را به خضوع در راه حق خواهند رساند، بنابراین یکی از شاخصه‌های مبلغین باید این باشد که خدا را در تمام شئون زندگی به مردم نشان بدهند.

در پایان این مراسم از فعالان و برترین‌های حوزه تبلیغات و تبلیغ تجلیل شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner