درباره خادمان شهدا بیشتر بدانید

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:بیش از ۸۰ درصد خادمین شهدا تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی دارند.

به گزارش ایسنا، محمد حاجی‌ رحیمی با اشاره به ثبت‌نام ۱۹ هزار نفری خادمین شهدا که بعد از دو سال در آذر ماه سال گذشته انجام شد، توضیح داد: از ۵ اسفند تا ۱۱ فروردین ماه خادمین شهدا در یادمان‌های دفاع مقدس، اردوگاه‌ها و کاروان‌های راهیان نور بکارگیری شدند؛ در یادمان‌های دفاع مقدس تقریبا دو ۲۵۰۰ نفر و به همین تعداد استان‌ها در کاروان‌های راهیان نور و اردوگاه‌های خودشان خادم شهدا مستقر کردند که در مجموع ۵۰۰۰ نفر خادم شهدا در راهیان نور جنوب کشور حضور یافت.

وی افزود: آمار خادمین شهدا از ابتدا تاکنون ۱۰۰ هزار نفر است که حدود ۳۸ درصد را خادمین خواهر و ۶۲ درصد را خادمین برادر تشکیل می‌دهد.  

رحیمی در پاسخ به چرایی کم بودن تعداد خادمین خواهر در مقایسه با برادران، بیان کرد: در برخی از یادمان‌های دفاع مقدس به دلیل موقعیت جغرافیایی و نبودن زیرساخت امکان بکارگیری خادمین خواهر وجود ندارد و همین امر باعث شده که از خادمین خواهر کمتر استفاده شود.

مسئول کمیته خادمین شهدا با اشاره به اینکه سن تقریبی خادمین شهدا بین ۲۲ تا ۲۵ می‌باشد، گفت: بیش از ۸۰ درصد خادمین شهدا تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی دارند. 

وی پیرامون آئین افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال‌غرب و برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز که در اردیبهشت ماه برگزار شد، یادآور شد: در برنامه افتتاحیه راهیان نور امسال تقریبا ۲۰۰ خادم شهید از استان میزبان (کرمانشاه) و تعداد کمتری از استان همدان بکارگیری شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner