شروع طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان از هفته آینده

ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از هفته آینده برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم، طرح تثبیت یادگیری برای افزایش کیفیت آموزشی ارائه خواهد شد.

اصغر باقرزاده ظهر امروز (۷ تیرماه) در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان سراسر کشور که به میزبانی استان زنجان و همزمان به صورت ویدئوکنفرانس با سایر استان‌ها برگزار شد، با اشاره به اهمیت پررنگ کردن نقش آموزش ‌و پرورش کودکان و نوجوانان در سال‌جاری، بیان کرد: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا طی دو سال گذشته، باید برنامه‌ها در سال‌جاری به‌ گونه‌ای تنظیم شود که جبران کمبودهای سالیان گذشته را بکند.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت باید مفید غنی‌سازی شود، اظهار کرد: اوقات فراغت در زبان انسان‌های عادی پرکردن وقت به هر نحوی است ولی در زبان مربیان پرورشی، مقصود ارائه برنامه خوب تربیتی است.

باقرزاده با اشاره به مفهوم واژه اردوی دانش‌آموزی، عنوان کرد: وقتی واژه اردو را به کار می‌بریم باید مفهوم سفرها تربیتی و هدفمند باشد که دانش‌آموز و مربی بدانند هدف از این سفر چیست و این اردوهای یک روزه را مفید سپری کنند.

این مسئول با بیان اینکه همه استان‌ها باید در امر تربیت و پرورش دانش‌آموزان دخیل باشند، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش به همه استان‌ها ابلاغ کرده است که با در نظر گرفتن چند نکته مهم آموزشی، برنامه پرورشی و تربیتی مخصوص دانش‌آموزان استان خود را طراحی کنند.

باقرزاده در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن شرایط دانش‌آموزان مناطق محروم، بیان کرد: باید برنامه‌ها به نحوی طراحی شود که مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در این طرح‌ها اعمال شود و در تابستان امسال‌ نیز سفرهای تربیتی و زیارتی با اولویت مناطق محروم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت ارگان‌های دیگر در امر پرورش و تربیت، اظهار کرد: سیاست دیگر آموزش‌وپرورش کل کشور، طلب یاری و همکاری از سایر ارگان‌های مربوط است، زیرا آموزش‌وپرورش به تنهایی امکانات کافی برای پوشش همه ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور را ندارد.

این مسئول با اشاره به نقش پررنگ کانون‌های فرهنگی – تربیتی و دارالقرآن‌های سراسر کشور، عنوان کرد: دارالقرآن‌ها و کانون‌های تربیتی و فرهنگی سراسر کشور آمادگی دارند و باید دانش‌آموزان متناسب با سن و شرایط روحی و جسمی خود آزادانه در این مراکز آموزشی رشته فعالیتی دلخواه‌شان را انتخاب کنند.

باقرزاده با اشاره به طرح سکوی ایران قوی و فضایی که برای شکوفایی دانش‌آموزان فراهم می‌کند، اظهار کرد: این طرح به صورت سراسری برگزار خواهد شد و هدف از این طرح ایجاد فضایی است که دانش‌آموزان بتوانند استعدادهای خود را به نحو مطلوب به نمایش بگذارند و جایگاهی برای عرضه خود داشته باشند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش رو برای تابستان سال‌جاری، افزود: در نظر داریم با ۴۹ برنامه متمرکز کشوری و هفت برنامه مدرسه‌ای و ۱۲۰ عنوان در فضای فرهنگی و آموزشی، فضای مناسبی را برای رشد دانش‌آموزان در تابستان امسال‌ فراهم کنیم.‌

باقرزاده با اشاره به طرح سکوی ایران قوی، خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۴.۵ میلیون دانش‌آموز متوسطه دوم از هفته آینده طرح تثبیت یادگیری را با هدف ارتقای سواد دانش‌آموزی برای آمادگی به مقطع بالاتر از مهرماه سال‌جاری آغاز خواهند کرد.همه این برنامه‌ها بدون حضور دقیق مربیان پرورشی موثر نخواهد بود و مربیان محور اصلی تأثیرگذاری این برنامه‌ها هستند.

گفتنی است، در این مراسم از پوستر طرح سکوی ایران قوی با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner