ایمپلنت دیجیتال
ایمپلنت دیجیتال

مطالبی پیرامون ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته هستند، با این عمل ظاهر استاندارد دهان و فک خود را مانند قبل حفظ می کنید و لبخندی به یاد ماندنی و تاثیرگذارتری برایتان رقم می زند. ایمپلنت دیجیتال یکی از پیشرفته ترین روش ها در زمینه دندانپزشکی است که تغییرات زیادی در زمینه زیبایی دندان ایجاد کرده است. در جراحی ایمپلنت دیجیتال ابتدا استخوان ها و رشته های عصبی فک توسط کامپیوتر اسکن شده و شبیه سازی سه بعدی (۳ بعدی) روی سیستم انجام می شود.
ایمپلنت های دیجیتال جایگزین بهتری نسبت به ایمپلنت های معمولی هستند، در روش دیجیتال با داشتن تصویر اسکن سه بعدی از فک، دقت عمل جراحی بالاتر بوده و پزشک می تواند با برش های کمتری روی لثه ها بدون خونریزی، جراحی را انجام دهد. آسیب به قسمت های مختلف فک، بنابراین امکان بخیه زدن لثه ها به صفر می رسد.
ایمپلنت دیجیتال استفاده از ابزار دیجیتال در جراحی و پروتز روی ایمپلنت است. ایمپلنتولوژی مدرن دهان و پروتزهای ایمپلنت به تشخیص جامع و برنامه ریزی دقیق برای اطمینان از نتیجه مطلوب و برآورده کردن انتظارات بیمار و دندانپزشک بستگی دارد. از این نظر، برنامه ریزی ایمپلنت دیجیتال و راهنمایی جراحی ایمپلنت بر اساس داده های رادیوگرافی سه بعدی و سطوح دیجیتال داخل دهان می تواند خدمات بسیار خوبی باشد.

ایمپلنت های دیجیتال اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دندانپزشکان و بیماران قرار می دهند و امکان برنامه ریزی دقیق برای بهینه سازی نتیجه ایمپلنت ها و پروتزها، بهبود ایمنی و کارایی جراحی و پیش بینی نتیجه ترمیم از نظر عملکرد، بیولوژی و زیبایی را فراهم می کنند. با این حال، جراحی ایمپلنت هدایت شده با قالب خطرات خاص خود را از نظر عدم دقت در تولید و خطاهای عملکردی دارد.این منابع احتمالی خطا باید به دقت شناسایی و بررسی شوند تا از عواقب نامطلوب جلوگیری شود.

مزیت ایمپلنت دیجیتال با دقت بالا

مزیت ایمپلنت های دندانی دیجیتال با دقت بالا دندانپزشکی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و ایمپلنتولوژی یکی از پرطرفدارترین شاخه های این صنعت است. با دسترسی بیشتر به دوره های آموزشی و مطالعات بین المللی، دندانپزشکان و متخصصان رشته های مختلف شروع به ارائه خدمات بهتر به مشتریانی که به دنبال لبخندی کامل هستند، کرده اند. امروزه به تدریج با کمک ایمپلنت دندان، تاج های سنتی جایگزین این لبخند کامل شده است.

مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دندان دیجیتال دارای مزایا و فواید بسیاری است. می توان گفت در این روش دندانپزشک متخصص با آرامش بسیار بیشتری برخورد می کند و در نتیجه خطای کاری دندانپزشک به صفر می رسد. به دلیل استفاده از امکانات پیشرفته، ایمپلنت در بهترین موقعیت در فک قرار می گیرد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

زمان کوتاه تر

یکی از مزایای اصلی این درمان، مدت کوتاه آن است. کاشت ایمپلنت دندان سنتی می تواند ۱۳۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد، اما کاشت ایمپلنت دیجیتال کمتر از نیم ساعت طول می کشد. در ایمپلنت های دیجیتال دندان، دندان های موقت در همان روز آماده می شوند.

درد کمتر

تقریبا تمام افرادی که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند از جراحی و بیهوشی می ترسند. در کاشت ایمپلنت دیجیتال، برش بسیار کوچک است و نیازی به بخیه نیست، بنابراین درد کمتری برای بیمار وجود دارد.

بازدید کمتر

برای کاشت سنتی ایمپلنت های دندانی، زمانی به هر مرحله اختصاص داده می شود و حتی می تواند به ۷ مرحله برسد.اما در ایمپلنت دیجیتال زمان کمتری از بیمار خواهد گرفت و حدود ۳ جلسه ویزیت مطب دندانپزشکی مورد نیاز است.

بهبودی کوتاه تر

با توجه به اینکه این روش درمانی دارای برش جزئی و بدون بخیه است، بهبودی بسیار کوتاهتر است.

دقت، درستی

با توجه به استفاده از تکنولوژی پیشرفته در این روش و استفاده از نرم افزار و طراحی حرفه ای، بسیار بهتر و دقیق تر خواهد بود.

مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال

قبل از هر اقدامی باید نقشه و موقعیت اجزای فک، اعصاب، شریان ها و سینوس های پارانازال فرد به وضوح مشخص شود. این کار با گرفتن سی تی اسکن از فک و اسکن از قالب روی دندان و لثه انجام می شود. اشعه ایکس در عرض چند ثانیه روی فک قرار می گیرد تا نمای کامل استخوان را به تصویر بکشد و آن را با نرم افزار مخصوص پردازش کند. در نتیجه این روش دید سه بعدی را برای پزشک فراهم می کند. با این دستگاه قطر و طول استخوان فک بالا مشخص می شود و عوارض کاشت ایمپلنت برای بیمار نیز کاهش می یابد. در دنیای ایمپلنت های دیجیتال، خطر خطا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و دقت کار چند برابر شده است.

بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال در تهران کلینیک دندانپزشکی دکتر علی سجودی است که خدمات مطلوبی به هموطنان عزیزمان ارائه می نماید. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۰۸۲۹۴۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جو دوسر پرک فوری ارگانیک

چرا جو دوسر پرک مصرف کنیم؟

از دیرباز، جو دوسر به عنوان یک صبحانه مغذی و دلچسب در سفره‌های اروپایی جایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner