آریان‌پور: قانون تقلیل مجازات حبس تعزیری مصداق رها کردن بزهکاران است

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تقلیل مجازات حبس تعزیری مصداق بارز زندان ها و رها کردن بزهکاران است.

به گزارش ایسنا، رضا آریان پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: برخی از قوانینی که ما نمایندگان در این مجلس و مجالس گذشته تصویب کرده اند حکایت بستن سنگ ها و رها کردن سگ ها در جامعه است و خدا نکند روزی بیاید که مردم ما را نفرین کنند. قانون تقلیل مجازات حبس تعزیری پیشنهاد شده در مجلس دهم و تصویب شده در مجلس یازدهم و یا تصویب طرحی که روز گذشته در مورد تقلیل مجازات قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر تصویب کردیم مصداق بارز بستن زندان ها و رها کردن سارقان، بزهکاران و قاچاقچیان در جامعه است.

وی افزود: طراحان این قوانین حتما نیت خیر داشته اند و هدفشان این است که مشکل بخشی از جامعه و حاکمیت را حل کنند، اما ممکن است مشکل چند هزار نفر حل شود اما در عوض برای ۸۵ میلیون جمعیت ایران مشکل ناامنی جانی، مالی، ناموسی و روانی ایجاد می شود.

نماینده مردم مینودشت در مجلس با بیان اینکه در تمام دنیا دو وظیفه مهم تامین امنیت و رفاه بر عهده دولت ها و حاکمیت است، گفت: وضعیت کشور ما در این دو مقوله کجاست؟ امروز به برکت رهبری داهیانه امام و مقام معظم رهبری و جانفشانی نیروهای مسلح و برکت خون شهدا، امنیت در مرزهای ما جاری است و هیچ کشور اجنبی جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد، اما آیا مردم در داخل کشور احساس امنیت می کنند؟ آیا شما نمایندگان می توانید با تلفن همراه و کیف شخصی با آرامش در خیابان ها قدم بزنید؟

آریان پور افزود: روزی نیست گزارش های سرقت اموال عمومی، سیم برق و مخابرات، پمپ کشاورزی، اتصالات فلزی پل ها، تاسیسات برقی و… از حوزه های انتخابیه به گوش ما نرسد. همچنین قطعی برق و آب داریم. تصادفات، سوختن وسائل خانگی و سایر آسیب های جانی، مالی و روانی نیز به دنبال آن ایجاد می شود و اگر به خودمان رحم نمی کنیم به مردم رحم کنیم.

پس از این نطق نماینده مینودشت، نیکزاد رئیس جلسه علنی مجلس گفت: نطق حق نماینده است، اما انصاف را رعایت کنیم، زحمات نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی را در نظر بگیریم. مشکلات اقتصادی و معیشتی آشکار است، اما اگر خودمان بگوییم امنیت نداریم صحیح نیست.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner