یارانه بی حساب و کتاب، صرف تولید و اشتغال شود

یک فعال حوزه کار می گوید: یارانه بی حساب و کتاب،‌ تورم زا است و باید صرف تولید و اشتغال مملکت شود. او تولید و اشتغال را اولویت اصلی کشور در شرایط فعلی اقتصاد و سرمایه گذاری در بخشهای کشاورزی و دامپروری را با توجه به نیاز کشور و تحولات دنیا حیاتی می داند.

عبدالله مختاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث ایجاد اشتغال معتقدم که باید روی تولید متمرکز شویم و با فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی نفت، به سمت ایجاد اشتغال و کسب و کارهای تولید محور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یارانه ای که بی حساب و کتاب و بدون هیچ گونه فعالیتی به جامعه تزریق می شود و تورم زا است، باید صرف تولید و اشتغال مملکت شود.ما باید جامعه را مشتاق کار کنیم و به کار ارزش بدهیم نه اینکه ماهانه دو میلیون تومان به حساب یک خانوار بریزیم و او به این پول دلخوش کند.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: اگر دولت این یارانه را برای تهیه ابزار یا خرید تراکتور در روستاها اختصاص بدهد که روستایی با خیال آسوده و بدون نگرانی از نداشتن وسیله، محصولش را برداشت کند، قطعا هم به سود دولت و اقتصاد کشور است و هم به اشتغال و درآمد روستاییان منجر می شود. چرا باید در روستا نانوایی بزنیم و آرد تزریق کنیم در صورتی که باید از روستا گندم بخریم.

مختاری ادامه داد: شاید تهیه ابزار برای یک روستایی سخت و هزینه بر باشد ولی اگر دولت ابزار کار را در اختیار بگذارد، کاشت و برداشت محصول در روستاها با هزینه کمتری صورت می گیرد و با این کار هم جوهره کار تزریق می شود و هم توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم به وجود می آید.

وی در عین حال بر سرمایه گذاری در بخشهای کشاورزی و دامپروی تاکید و اظهار کرد: در شرایط حاضر اولویت کشور باید بخش کشاورزی و دامپروری باشد چرا که این دو بخش بیشترین ارزش افزوده، تولید و اشتغالزایی را به دنبال دارد.بخش کشاورزی نیاز امروز کشور است، از این رو باید پایه‌های اقتصاد نفتی خود را برغلات، خوراک عمومی و مواد غذایی بگذاریم چون اقتصاد دنیا به سمت تامین مواد غذایی و سرمایه گذاری در بخشهای غیرنفتی رفته است.

این فعال حوزه کار، شرایط اقلیمی کشور را مورد اشاره قرار داد و با این اعتقاد که ایران می تواند تحریم کننده باشد نه تحریم شونده، ادامه داد: در بحث خوراک و موادغذایی باید فرامرزی نگاه کنیم و صرف نظر از تامین نیاز داخل بازارهای هدف را مدنظر قرار بدهیم.ما در زمستان می توانیم میوه تابستانی پرورش دهیم و دستکم دو بار در سیستان و بلوچستان محصول برداشت کنیم ولی متاسفانه این ظرفیتها مغفول مانده و هرچه بر آن تاکید می کنیم، توجهی نمی شود.

مختاری درباره اشتغال بخش مسکن نیز گفت:معتقدم بخش مسکن برای ما ایجاد شغل نمی کند چون بخش اعظم آن در اشغال اتباع بیگانه است و  درصد کمی توسط نیروی کار ایرانی انجام می شود؛ لذا ایجاد اشتغال برای اتباع بیگانه است و از این جهت تاثیری در بازار کار ما ندارد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

گل دوم موناکو به بارسلونا توسط ایلنیخنا

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner