مشکل ورود فاضلاب به “قره سو” باید با جدیت پیگیری شود

ایسنا/کرمانشاه وزیر کشور با اشاره به معضلات ورود فاضلاب به رودخانه “قره سو” کرمانشاه، بر لزوم جدیت رفع رفع این مشکل از سوی مسئولین استان تاکید کرد.

احمد وحیدی امروز (۲۳ تیر) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران به بازدیدش از رودخانه قره سو اشاره کرد و افزود: متاسفانه بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه وارد این رودخانه می شود و این درحالیست که برخی اراضی کشاورزی اطراف از آب این رودخانه آبیاری می شوند.

وی تاکید کرد: استاندار و معاون عمرانی استانداری کرمانشاه باید با جدیت تمام پیگیر رفع این مشکل از طریق شرکت آب و فاضلاب باشند.

وزیر کشور به بازدیدش از منطقه حاشیه ای “مرادآباد” هم اشاره کرد و افزود: این منطقه که بخشی از شهر کرمانشاه شده هنوز بافت روستایی داشته و با مشکلات بسیاری مواجه است و شهردار کرمانشاه مکلف شده ضمن رسیدگی به مشکلات این منطقه، ظرف دو ماه آینده کار آسفالت این محدوده را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به بازدیدش از سایت بازیافت زباله کرمانشاه گفت: خوشبختانه کرمانشاه در این زمینه در کشور پیشرو است و مشکل عمده ای در بحث بازیافت زباله ندارد.

وحیدی افزود: در حال حاضر بخش عمده ۶۵۰ هزار تن زباله روزانه تولیدی در کلانشهر کرمانشاه بازیافت و به کمپوست تبدیل شده و بخش دیگری نیز آماده است که به عنوان سوخت به کارخانجات تحویل شود.

وی افزود: در حال ۴۰۰ هزار تن کمپوست در محل سایت بازیافت پسماند کرمانشاه وجود دارد که باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وحیدی گفت: در این زمینه وزیر جهاد کشاورزی دستورات لازم را داده، اما اینکه چرا تا امروز اجرایی نشده باید مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه جهت اجرای هر چه بهتر بازیافت پسماند در شهر کرمانشاه باید تفکیک زباله از مبدا صورت گیرد، گفت: در این زمینه باید شهرداری کار بیشتری انجام دهد و مردم هم باید همکاری کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner