معرفی مؤسسات با بیشترین و کم‌ترین مشارکت در همانندجویی

بر اساس آمار ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ ایرانداک؛ ۶۷۵ مؤسسه در نمیه دوم سال ۱۴۰۰ عضو سامانه همانندجو بودند و وزارت علوم با بیش از ۸۷ هزار درخواست و حوزه‌های علمیه با ۸ درخواست، بیشترین و کم‌ترین مشارکت را در همانندجویی داشتند.

به گزارش ایسنا، بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند. این گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده و مقاله در سامانه «همانندجو» با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن نزدیک به ۴۳۵ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار عنوان پیشنهاده و ۳۰۰ هزار عنوان مقاله و روی هم با بیش از ۸۶ میلیون برگ، در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود. سامانه «همانندجو» با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی می‌کند و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد. گزیدۀ عملکرد همانندجویی در جدول زیر آمده است.

معرفی مؤسسات با بیشترین و کم‌ترین مشارکت در همانندجویی

عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در همانندجویی پارسا و پیشنهاده، بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.

معرفی مؤسسات با بیشترین و کم‌ترین مشارکت در همانندجویی

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، ریز گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهاده‌ها در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در ۸۰ برگ، در نشانی yun.ir/irandoc114 در دسترس است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner