مجموعه علمی جهاددانشگاهی می تواند عملی کننده شعار سال باشد

ایسنا/کردستان نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش بنیان آورد در تحقق شعار سال گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی می‌تواند عملی کننده شعار سال در زمینه تولید و اشتغالزایی مبتنی بر فعالیت دانش‌بنیان باشد.

بهزاد رحیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اساسی‌ترین هدف آموزش‌های جهاددانشگاهی تربیت افراد و متناسب‌ ساختن شخصیت ‌و قابلیت‌های ‌آنان با دگرگونی و تحولات علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور است تا کارآیی لازم را برای پذیرش و ایفای نقشی که در پیشبرد وظایف اجتماعی و شغلی به عهده‌ی آن‌هاست، کسب کنند. 

وی افزود: تنوع رشته و گستردگی ابعاد علمی جهاددانشگاهی در قالب ایجاد موسسات مختلف علمی و پژوهشی می تواند خدمات بسیار زیادی را در زمینه‏‌های مختلف علمی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور عرضه کند و بر همین اساس می توان جهاددانشگاهی را دانشگاهی کارآفرین دانست.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حرکت‏‌های علمی جهاددانشگاهی در قالب فعالیت‏‌های دانشجویی می تواند در توسعه بنیان علمی کشور موثر واقع شود و خوشبختانه طی سال های اخیر این نهاد به یکی از قابل اعتمادترین بخش‏‌های علمی کشور تبدیل شده است.

به گفته وی، انتقال دانش کار و ایجاد مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای، رشد استعدادهای ذاتی افراد برای تصدی مشاغل و ارتباط دانش و مهارت شاغلین، دوری از هر نوع مدرک گرایی و جهت گیری برای انجام کار مورد نظر، آموزش‌ تقاضا محور در مقابل آموزش‌ عرضه محور و ارزیابی خروجی‌ها با شاخص کار آفرینی را می توان معیار مناسبی برای ارزیابی عملکرد جهاددانشگاهی بیان کرد.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه جهاددانشگاهی با افزایش تنوع موضوعات علمی و افزایش مشارکت دانشجویان در حوزه‌‏‌های مختلف مشارکت این قشر در سرنوشت جامعه شده و در شرایط فعلی تداوم این مسیر ضروری است.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش بنیان آورد در تحقق شعار سال بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی می‌تواند عملی کننده شعار سال در زمینه تولید و اشتغالزایی مبتنی بر فعالیت دانش‌بنیان باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، معتقد است، جهاد علمی، مهم‌ترین شکل جهاد امروزی است؛ جهاد دانشگاهی، دانشگاه را جهادی کرده و این مسیر را دنبال می‌کند و قطعا در سالی که مزین شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است این نهاد می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تحقق این شعار ایفا کند.

وی تصریح کرد: گزارش‌های موجود حاکی از توفیق جهاددانشگاهی در رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه‌های دانش بنیان است.

رحیمی افزود: دانش‌بنیان بودن به همراه اشتغال‌زایی دو فاکتور اصلی حوزه تولید است، یعنی می‌توان گفت که اشتغال‌زایی نگاه کاربردی به حوزه تولید و دانش است، بر همین اساس دانش باید متناسب با نیاز جامعه رشد و حرکت کند تا راه حلی برای مسائل و چالش‌ها ارائه شود.

وی در رابطه با تقویت فعالیت های این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی عنوان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب، مأموریت شتاب‌دهی در رفع نیازهای استراتژیک کشور را به عهده دارد. به دلیل ساختار انعطاف‌پذیر جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت‌های مختلف، خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های اساسی و مورد نیاز کشور توسط جهاددانشگاهی صورت گرفته است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تولید دانش بنیان، تجاری‌سازی یافته‌های علمی، تبدیل یافته‌های علمی به سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی، پیوند بین دانش و اجرا و عمومی‌سازی دانش تولیدی و انتشار در سطح جامعه می‌تواند از مهم‌ترین مأموریت‌های جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی کشور باشد که به‌شدت به آن نیازمند هستیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner