رویداد “هم‌افزایی برای مدیریت ایران” برگزار می‌شود

نخستین رویداد “هم‌افزایی برای مدیریت ایران ۱۴۰۱” به عنوان نخستین گام در مسیرِ رسیدن به دولت مردمی، دوم تا چهارم مردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رویداد هم‌افزایی برای مدیریت ایران در نخستین دوره برگزاری خود قصد دارد تا حلقه وصلی میان مدیران کشور و شرکت‌ها، موسسات و گروه‌هایی باشد که دارای الگو، ایده و محصولی  برای حل چالش‌های اساسی ایران هستند. این رویداد مبدا تحولی بزرگ در روند حکمرانی و حل نظام مسائل کشور خواهد بود و افراد بواسطه خدمت، محصول یا الگویی که دارند می‌توانند در بهبود مناسبات حکمرانی نقش آفرین باشند. 

بنا بر اعلام، در این رویداد شرکت‌ها، موسسات و گروه‌های نوآور امکان شبکه‌سازی دارند تا بتوانند همکاران، رقبا و مدیران مختلف کشور را شناسایی کنند و برای طرح همکاری با آن‌ها اقدام کنند. از طرفی نیز از طریق شبکه سازی امکان اخذ سرمایه و پروژه از سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران را دارند تا علاوه بر حل چالش‌های کشور کسب و کار خود را توسعه دهند. 

رویداد هم‌افزایی برای مدیریت ایران برگزار می‌شود

علی منصوری – دبیر رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران –  در نشست خبری که امروز درباره ماهیت این رویداد برگزار شد، اظهار کرد: رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران با یک دغدغه اصلی شروع شد و مجموعه مدیریتی ما که اخیرا با رویکرد جدید دولت منتصب شدند و بناست که با رویکرد تحولی دولت همراه شوند، قطعا نیازمند فکرها، ایده‌های جدید، روش‌های نو برای حل مسئله و برخورداری از مجموعه‌های مسلط به شیوه‌های جدید و دانش بنیان هستند.

رویداد "هم‌افزایی برای مدیریت ایران" برگزار می‌شود

وی افزود: این رویداد می‌خواهد نقطه اتصال مجموعه‌ها با مدیران ارشد و میانی باشد و از سوی دیگر مدیران ارشد و میانی بیایند، با هم آشنا شوند و در نهایت تعامل کنند. ما سعی کردیم از حدود ۱۴ هزار شرکت دانش بنیان، موسسه‌های فرهنگی، اجتماعی و همچنین گروه‌های جهادی موفق، حدود ۱۰۰۰ مجموعه را شناسایی کنیم که همه آن‌ها در سامانه ثبت نام کرده اند.

منصوری ادامه داد: در این رویداد بخش‌های گوناگونی داریم که می‌توان به دو بخش ویژه هنری اشاره کرد که به صورت فضای چند رسانه‌ای است و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ارائه می‌دهیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی نزدیک به ۱۵ مبحث مانند خانواده، آموزش و پرورش و کودکان و نوجوانان، در زمینه اجتماعی ۱۶ مجموعه مانند اعتیاد، کودکان کار، نوآوری‌های اجتماعی و در حوزه فناوری اطلاعات هم رسانه، فضای مجازی و حوزه سلامت و غیره را داریم و از مجموعه‌های مردمی هم دعوت کرده‌ایم.

در ادامه سید احمد عبودتیان – دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت – هم با بیان اینکه نقطه تمایز جمهوری اسلامی با سایر نظامات، حضور مردم است اظهار کرد: وقتی در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ مردم به جمهوری اسلامی، رای دادند، امام خمینی(ره) در پیامی اعلام کردند این روز امامت امت و روز جمهوری اسلامی است به این معنا که مردم را مسئول حاکمیت در نظر گرفتند.

وی افزود: این موضوع با نظام‌های دولت‌های دیگر تناقض دارد اما از همان نقطه شروع حکومت اسلامی، امام حکومت را بر عهده مردم می گذارد و امامت امت را در نظر می‌گیرند؛ البته در سال‌های قبل جای خالی این نگاه بسیار احساس می شد.

عبودتیان با بیان اینکه در همان زمان برای دخیل کردن مردم در حاکمیت و امنیت کشور، کمیته انقلاب اسلامی را ایجاد کردند، تشریح کرد: همچنین در زمانی که ایشان متوجه توسعه بی سوادی از زمان طاغوت در کشور می شوند، الگوی ساده نهضت سواد آموزی از طریق آموزش افراد باسواد به بی‌سواد را پایه‌ریزی کردند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر پرهیز از هرگونه کاغذبازی، گفت: حضرت امام تاکید داشتند که از مساجد و مراکز علمی و دینی برای آموزش مردم استفاده  شود؛ همچنین همه مردم را برای مشارکت در دفاع از کشور دعوت کردند که ثمره آن تشکیل  بسیج و سپاه بود و مراکز بهداشتی و درمانی، آموزشی و مهندسی در همین راستا شکل گرفت.

وی معتقد است ثمره دفاع مقدس و مشارکت مردم، عدم واگذاری حتی یک‌وجب از خاک کشور به دشمن بود؛ البته در سال‌های گذشته و در اداره جمهوری اسلامی، از این الگو  فاصله گرفته شده است که یکی از دلایل آن جایگزین کردن الگوهای شرقی و غربی است؛ در حالی که اوج الگوی مردمی، جهاد سازندگی است که مردم در بطن حکمرانی کشور قرار گرفتند و بعدها همان الگوی مردمی را به وزارتخانه تبدیل کردیم.

او با بیان اینکه در گذشته حضور مردم بیشتر در حوزه فرهنگی بود اظهار کرد: اوج این اتفاق در زمینه کرونا بود و مردم ما توانستند با کمک‌های خود اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در زمانی مستقر شد که مشکلات فراوانی علی رغم تلاش‌های انجام شده وجود داشت اظهار کرد: راه حل چیست؟ دولت موظف است در مسیر سیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند؛ مرحله اول، پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله دوم فرآیند ایجاد نظام و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است و به عبارتی دولتی اسلامی است که مردم در نظام حمکرانی دخیل باشند.

وی تأکید کرد: مردم باید در ساحت تصمیم‌سازی باشند و علاوه بر مورد ذکر شده، ساحت نظارت است که باید آحاد مردم در همه حوزه نظارت داشته باشند، تمامی این مسائل قرار است به زودی و طی دو ماه آینده انجام شود.

عبودتیان با بیان اینکه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران یک رویداد مطلع است؛ تاکید کرد که ما چند مانع داریم که اولین آن این است که باید احساس مسئولیت در مردم وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: این اتفاق باید رخ دهد و علاوه بر آن، گروه‌هایی از مردم باید به‌عنوان حلقه‌های میانی ایجاد شود تا بستر را برای حضور آحاد مردم فراهم کنند؛ مساله دیگر زیرساخت‌های قانونی است که در بسیاری از موارد قانون اجازه نمی‌دهد اما این مسئله هم قرار است طی اقداماتی حل شود.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در پایان سخنانش بیان کرد: بستر واقعی مردمی‌سازی همین پایگاه‌های مردمی هستند اما بعضی از کارکردهای این نهادها تضعیف شده و به عبارتی از دست رفته است؛ بنابراین مسیر حکمرانی مردمی باید در پایگاه‌های مردمی ایجاد شود.

طبق اعلام مسوولان برگزاری، مزیت رویداد هم افزایی مدیریت ایران برای مدیران کشور علاوه بر وجه کلان آن که تمرکز بر حل چالش‌ها و مسائل کشور، ایجاد نمایشگاهی از شرکت‌ها و موسسات متنوع است که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فناوری، مدیریت، اشتغال، آموزش، بهداشت، محیط زیست و رسانه توانایی ارائه الگو و حل مساله را دارا هستند. وجود چنین گروه‌هایی زیر یک سقف بستری مهیا و آماده است تا مدیران برای حل مسائل حوزه‌های تحت مدیریت خود از آنها مشاوره بگیرند و با طرح همکاری چالش‌ها را در زمان کم و با کیفیت مطلوب حل کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی «دلتا» میان نیویورک و تل‌آویو

۳۰ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۰۷:۱۹:۰۰ شرکت هواپیمایی آمریکایی «دلتا» از توقف پروازهای خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner