رتبه اول خراسان رضوی در گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد.

سیدجواد موسوی امروز ۳۰ تیرماه در نشست خبری امضاء تفاهم‌نامه میان دو استان خراسان رضوی و اوش قرقیزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان از لحاظ تنوع اقوام دارای قدمت دیرینه بوده و ۳۰۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد ۲۰۰۰ اثر ثبت شده‌اند، این استان همچنین میزبان ۱۰۰ موزه خصوصی و دولتی فعال است.

وی اضافه کرد: وجود آرامگاه مفاخری چون عطار، خیام و فردوسی در خراسان رضوی هر ساله چیزی حدود ۳۰ میلیون زائر و مسافر را جذب استان می‌کند. از ۱۰ میلیون گردشگر خارجی ۵۰ درصد به خراسان سفر می‌کنند و این مورد باعث شده ۵۴ درصد واحدهای اقامتی در استان ما ساخته شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: وجود معادنی مانند فیروزه و عقیق موجب شده تا مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انتخاب شده و ۸۵ درصد رشته‌های صنایع دستی کشور در خراسان رضوی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ پرواز داخلی و ۶۰ پرواز خارجی از استان انجام می‌شود، گفت: خراسان رضوی در گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد. از آنجایی که جاده ابریشم راه پیوند ایران و قرقیزستان بوده است در حال حاضر از این کشور تقاضا برای بحث گردشگری سلامت رو به افزایش است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner