حمایت تمام قد مپنا از ایده‌های توسعه انرژی خورشیدی

مدیرعامل گروه مپنا، گفت: رویدادی را برای حمایت از ایده‌های نوآورانه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی برگزار و به‌صورت تمام قد از ایده‌های برتر حمایت می‌کنیم و هیچ محدودیتی برای حمایت مالی، حقوقی و … نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی امروز در نشست خبری رویداد نوآوری مپنا تک در پاسخ به سوال ایسنا درباره میزان حمایت از ایده‌های نوآور اظهار کرد: تا مرز خلق ثروت از این ایده‌ها حمایت و توان سرمایه‌گذاری در تمام ایده‌های برتر را خواهیم داشت و ساز و کار لازم برای این مسئله را در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه مپنا برای حل مشکل باتری انرژی‌های تجدیدپذیر چه ساز و کاری را لحاظ کرده است؟ اظهار کرد: یکی از ملزومات انرژی‌های تجدیدپذیر توجه به موضوع ذخیره سازی است. چراکه در این انرژی امکان تولید و مصرف همزمان وجود ندارد. لذا برای حل این مشکل باید از ذخیره سازها استفاده کنیم.

علی آبادی افزود: یکی از راهکارهای حل مشکل پیک سایی می‌تواند استفاده از یک مخزن ذخیره برق در منازل مسکونی باشد که باید ساز و کار آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در حوزه باتری‌های شیمیایی با محدودیت مواجه هستیم گفت: هرچند که ممکن است یکی از بهترین روش‌ها باشد، اما می توانیم از جایگزین‌ها که قیمت کمتری نیز دارند استفاده کنیم؛ مپنا برای حل مشکل باتری سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده است.

او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در حال حاضر مپنا در حوزه انرژی‌های خورشیدی تا چه میزان وارد شده است، گفت: تاکنون ۱۲ مگاوات در حال بهره برداری است. یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی را در حال احداث داریم و قرارداد ۵۸ مگاوات را منعقد کردیم و باید گفت که در حال حاضر مپنا ۹۰ مگاوات پروژه اجرا شده و یا در حال اجرا در این بخش دارد.

وی با اشاره به مهمترین مانع عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر طی سال‌های اخیر گفت: مهمترین سد در این بخش اقتصاد برق بوده است. ما از جنبه اقتصادی در این حوزه هیچ نفعی نبرده ایم اما به لحاظ توسعه فناوری توانسته‌ایم به موقعیت خوبی برسیم که اگر این موضوع نیز حل شود می توان گام های بزرگی در حوزه تجدیدپذیرها برداشت.

ادامه دارد

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق در بازار آزاد امروز را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. علاوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner