از وجود چک‌های نکول شده سال ۷۴ تا سپرده گذاری غیرقانونی برای وام به پرسنل شهرداری منطقه ۷

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس در مورد منطقه ۷ را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای شهر در مورد حسابرسی شهرداری منطقه ۷ برای سالهای مالی ۹۶ تا ۹۹ روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و اقراریان پس از استماع  گزارش حسابرس، گفت: من از حسابرس سوال دارم که این گزارش ها برای چه زمانی است؟ و چه زمانی باید ارائه و بررسی می‌شد؟ متاسفانه شورای شهر  پنجم نسبت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و حتما در مورد عدم بررسی گزارشات حسابرسی باید  پاسخگو باشد نه این که پیاده نظام هایشان تعابیری را در فضای مجازی مطرح کنند.

وی با بیان این که بخش زیادی از توان و انرژی اعضای  کمیسیون بودجه شورای شهر تهران برای جبران این عقب ماندگی صرف می شود، افزود: متاسفانه کار رها شده بود و اصلا شفاف سازی صورت نگرفته بود و اگر ما هم شفاف سازی نکنیم برخی آقایان حرف های خلاف واقع می زنند.

گلمحمدی حسابرس شورا نیز گفت: در ارتباط با حسابرسی سالهای گذشته باید بگویم که این مهم چندین سال انجام نشد و با روی کار آمدن شورای جدید جلسات زیادی را برای سرعت بخشیدن به حسابرسی برگزار کردیم.

وی با اشاره به موانع و مشکلات عدم انجام حسابرسی اظهار کرد: دلایل مختلفی از جمله عدم تصویه حساب و عدم پرداخت مالی وجود داشت.

مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: در حال حاضر ۳۰۶ گزارش حسابرسی از دوره قبل مانده است و دوستان شورای قبلی بگویند که کدام یک از این ۳۰۶ گزارش را قبلا بررسی کرده و خوانده اند که ما آن را بررسی نکنیم.

وی در مورد وضعیت حسابرسی منطقه ۷  شهرداری تهران عنوان کرد: در این منطقه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نکول شده وجود دارد که اگر به ارزش روز آنها را محاسبه کنیم بیش از ۲ میلیارد ارزش دارد و متاسفانه می‌بینیم که چک‌های وصول نشده حتی برای سالهای۷۴ و ۷۵ موجود است که شهرداری منطقه باید وصول آنها را به سرعت دنبال کند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین از لزوم تعیین تکلیف ثبت اسناد پروژه های منطقه ۷ خبر داد و گفت: متاسفانه از سال ۹۷ تاکنون شهرداری منطقه ۸۰۰ میلیون تومان در یکی از بانکها سپرده گذاری کرده تا از این محل به پرسنلش وام دهد که اساسا این اقدام غیر قانونی است و باید تعیین تکلیف شود و همچنین منطقه ۷ از محل تخفیف صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده ۱۱ میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

وی افزود: در دوره جدید گزارشات حسابرسی باید متحول شود چرا که اساسا این نوع گزارش دهی گنگ بوده و اسامی و موضوع و ماهیت پروژه ها آن طور که باید مشخص نیست.

آبادیان شهردار منطقه ۷ نیز با تاکید بر این که همه این بندها متعلق به دوره قبل است گفت: یکی از اقدامات اولیه من بررسی بندهای حسابرسی بود که امیدواریم با کمک کارشناسان و اعضای شورای شهر تک تک بندها حل و فصل شوند.         

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر گزارش حسابرس در خصوص وضعیت منطقه ۷ را تصویب کردند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner