درگذشت دکتر منوچهر دوایی عضو فرهنگستان علوم پزشکی + پیام‌های تسلیت

دکتر منوچهر دوایی استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معلم ماندگار علم و اخلاق درگذشت.

به گزارش ایسنا، ‌ دکتر منوچهر دوایی سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد، وی متخصص جراحی با گرایش جراحی اطفال، جراحی سرطان و جراحی دستگاه گوارش بود. دوایی که سابقه بیش از سه دهه عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی ایران را در کارنامه داشت، یکی از اعضای تیم پزشکی امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی بود و شهید چمران را نیز بدون بیهوشی عمل کرده بود.

وی نخستین رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از انقلاب، جراح جنگ و همچنین مؤلف و مترجم چندین کتاب پزشکی بود و از سال ۱۳۴۷ به جامعه دانشگاهی و پزشکی کشور خدمت کرده بود.

پیام تسلیت وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در پیامی، درگذشت استاد دکتر منوچهر دوایی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: « درگذشت اندوهبار استاد دکتر منوچهر دوایی، طبیب دانشمند، دلسوز و خدمتگزار صدیق نظام سلامت و از استادان برجسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موجب تألم و تأثر گردید.

این چهره ماندگار پزشکی همه عمر پر برکت خود را در راه آموختن و آموزاندن مصروف داشت و علاوه بر تربیت دانشجویان بی شمار افتخاراتی را در عرصه تألیف آثار ماندگار پزشکی نصیب کشور کرد که در زمره کارنامه علمی و معنوی منحصر به فرد او به شمار می‌رود و مورد استفاده نسل‌های متمادی خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به  جامعه جراحان، پزشکان، شاگردان،   ارادتمندان و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال سلامتی و شکیبایی مسألت می‌ نمایم.»

پیام تسلیت رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران

دکتر علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در پیامی درگذشت دکتر منوچهر دوایی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «ایشان طی سال‌های طولانی دفاع مقدس، هم از سنگر بسیار حساس و دشوار مدیریت سلامت استان خوزستان به خوبی پاسداری نمود و هم با توجه به مهارت‌ها و تجارب علمی خود در زمینه‌های گوناگون جراحی به مجروحین جبهه‌های حق علیه باطل خدمت نمود و هم در عرصه‌های آموزش پزشکی بسیار فعال بود.

در حقیقت ایشان الگوی بسیار ارزشمندی در لباس استادی دانشگاه بود و به همین دلیل فرهنگستان علوم پزشکی، ایشان را الگو و اسوه سلامت معنوی تشخیص داد و طی مراسمی از ایشان قدر شناسی نمود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه عالیقدر پزشکی، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو می‌کنم.»

پیام تسلیت رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در پیامی درگذشت دکتر دوایی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:«دکتر دوایی که بیشتر عمر گرانبها و پربرکتش با تلاشی خالصانه و خستگی‌ناپذیر صرف اعتلای میهن اسلامی و خدمت به همنوعان شد، با تربیت شاگردانی ممتاز، نام خود را برای همیشه در سپهر دانش ایران جاودانه کرد.

خدمات برجسته این استاد خوشنام و برجسته در عرصه‌های علم، پژوهش، آموزش و خدمت از یادها نخواهد رفت و بدون شک فقدان این پزشک حاذق و متواضع که تمام دغدغه‌اش درمان بیمارانی بود که چشم امید به دستانش دوخته بودند، برای جامعه پزشکی جبران‌پذیر نخواهد بود.

درگذشت این استاد ارجمند را به خانواده معزز و بازماندگان ایشان و جامعه پزشکی کشور تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای ایشان مغفرت الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل مسئلت دارم.»

دکتر علیرضا زالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی”

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner