وزش باد شدید، گرد وخاک و رگبار باران در تهران تا یکشنبه

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با تاکید بر هشدار نارنجی صادرشده مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و رگبار باران در تهران تا یکشنبه (۹ مردادماه)، گزارشی از میزان بارندگی و بیشینه سرعت وزش باد طی ۲۴ساعت گذشته در استان ارائه داد.

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا، گزارشی از مقادیر بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته (۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۵ مردادماه تا ۱۰:۳۰ پنجشنبه ۶ مردادماه) گفت: بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهریار با میزان ۱۱.۸ میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: میزان بارندگی در شمیرانات ۱۱.۳ میلیمتر، آبعلی۱۱.۱ میلیمتر، لواسان ۸.۹ میلیمتر، دماوند ۷.۲ میلیمتر و ایستگاه ژئوفیزیک ۷ میلیمتر ثبت شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از استگاه‌های چیتگر با ۰.۸ میلیمتر، ورامین ۰.۵ میلیمتر و مهرآباد ۰.۴ میلیمتر از کمترین میزان بارندگی ثبت‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته نام برد.

وی درباره بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران طی شب گذشته و اوایل صبح امروز گفت: بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه‌های دماوند ۴۷ کیلومتر بر ساعت، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه حضرت امام، چیتگر و ایستگاه ژئوفیزیک ۳۶ کیلوکتر بر ساعت، فیروزکوه ۳۲ کیلومتر بر ساعت و شمیرانات ۲۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

غلامی درباره مخاطرات بارندگی‌های شب گذشته و شرایط جوی موجود گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری به‌طور لحظه‌ای شدید در سطح استان تهران به‌ویژه نیمه‌شمالی استان به‌خصوص ارتفاعات و دامنه‌ها، نواحی کوهستانی و نیز شهر تهران، وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال خیزش گردوخاک در نواحی غربی و نیمه‌جنوبی استان، وقوع رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد به‌ویژه ارتفاعات طی بازه پنجشنبه (۶ مردادماه) لغایت یکشنبه (۹ مردادماه) هفته آینده به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر، عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی برای جلوگیری از خسارات و آسیب‌های احتمالی توصیه کرد: در شرایط جوی موجود باید اجتناب از سفر به ارتفاعات، از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز تردد از بستر دره‌ها جدا خودداری گردد و از هرگونه استقرار جلوگیری به‌عمل آید. 

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران افزود: همچنین عدم جابه‌جایی عشایر کوچ رو در ارتفاعات و استقرار در مناطق امن، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها، عدم استقرار تجهیزات و ماشین آلات در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

غلامی در پایان، تصریح کرد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و دهانه پل‌ها نیز از اقداماتی است که در هنگام وقوع این مخاطره جوی توصیه می‌شود. همچنین با توجه به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در نواحی غربی، مرکزی و نیمه‌جنوبی استان ناشی از وزش باد شدید و خیلی شدید طی بازه مذکور، از ترددهای غیر ضروری خودداری گردد و استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، عدم استقرار در نواحی مرتفع و آمادگی دستگاه‌های اجرایی امدادرسان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner