خصلت دانش بنیان بودن جزء لاینفک دیپلماسی فرهنگی است

مهدی بزازان گفت: دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان یک مفهوم و ذهنیت نیست، بلکه مصادیق گوناگونی دارد و باید این مصادیق را گسترش و در سرتاسر دنیا به نیابت از فرهنگ اصیل خود عرضه کرد. رایزنان فرهنگی ما در خارج از کشور نقش به سزایی در این روند ایفا خواهند کرد.

مدیر کل حوزه ریاست ، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی-  در گفت و گو با ایسنا در خصوص موضوع دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان به عنوان یکی از مباحث مهم در دهمین اجلاس رایرنان فرهنگی خارج از کشور گفت: امروز بر همگان مسجل است که دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، جنبه‌ای کاملا عملیاتی دارد. 

وی ادامه داد: برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی، نکته و قاعده مهمی را  برای مخاطبان عزیز و دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ دیپلماسی فرهنگی به اثبات رساند. براساس این قاعده، دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان یک مفهوم و ذهنیت نیست، بلکه مصادیق گوناگونی دارد و باید این مصادیق را گسترش و در سرتاسر دنیا به نیابت از فرهنگ اصیل خود عرضه کرد. رایزنان فرهنگی ما در خارج از کشور نقش به سزایی در این روند ایفا خواهند کرد.

بزازان افزود: دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، براساس نوعی رصد هوشمندانه نسبت به امکانات، داشته‌ها و مطلوبیت‌ها تعریف می‌شود. بدیهی است که مصادیق این نوع دیپلماسی نیز با هر یک از این مولفه ها انطباق می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری اجلاس دهم رایزنان فرهنگی، در کنار محل برگزاری اجلاس، نمایشگاه‌های متعددی با هدف ارائه ظرفیت‌های فرهنگی کشور برگزار شد. همین مسئله نشان می‌دهد که انگیزه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنار تولید مفاهیم در عرصه دیپلماسی فرهنگی، عینیت بخشی به آنهاست. این مفاهیم زمانی که جنبه عملیاتی به خود گیرند، برای ما فرصت‌ساز خواهند بود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner