حامیان تولیدکنندگان واقعی و منصف هستیم

ایسنا/قزوین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: حامیان تولیدکنندگان واقعی و منصف هستیم و حمایت از تولید همواره شعار اساسی ماست که در این راستا ایفای وظیفه می‌کنیم.

احمد اصانلو در ستاد تنظیم بازار که امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه ستاد تنظیم بازار که شاهد عنلی شدن نقش اصلی که توجه به کارهای اساسی و کلان نگرانه است، نبوده‌ایم و در این موضوع پارادوکسی از حیث دولت و بخش خصوصی وجود داشته است.

وی افزود: واقعیت امر این است که تاکنون مردم احساس و ادراکی از نظارت بر تنظیم بازار نداشته‌اند زیرا این نگاه رویکردی وجود داشته که بازار باید ذاتاً خودش کنترل کننده خود باشد؛ البته این نگاه، نگاه معقولی است اما در شرایط اقتصادی کنونی ما جوابگو نیست.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان کرد: اگر اقتصاد بی سر و سامان نباشد اصلاً نیاز به وجود تعزیرات نیست مگر در موارد خاص نظارتی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در دولت قبلی اقدام بنیادی در حوزه بازار انجام نشده است و دولت فعلی برای از بین بردن زمینه‌های فساد کار سختی را در دست دارد که در حال اصلاح موارد متناقض است.

این مسئول عنوان کرد: متأسفانه دستگاه‌ها به دلیل فهم غلط از قوانین در خصوص نظارت بر بازار آن طور که باید در این زمینه ورود نکرده‌اند و باید چنین مواردی با هدف پیشبرد اهداف دولت در حوزه تنظیم بازار تغییر یابد.

وی گفت: موضوع تنظیم‌گری بازار شامل چهار حوزه نظارت، بازرسی، کشف و رسیدگی به تخلف تعریف می‌شود و به لحاظ دیدگاه و برداشت‌هایی که از قبل وجود دارد نهادها و دستگاه‌هایی که وظیفه نظارتی داشته‌اند متأسفانه به درستی عمل نکرده‌اند و امروزه باید جدی‌تر پای کار باشند.

اصانلو تأکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در دوره‌های قبلی منفعل عمل کرده است که حاصل آن عدم برخورداری ۲۱۰ شهر از تشکیلات تعزیراتی ست.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: در حوزه لبنیات نیز تصور و رویکرد غلطی وجود داشت که فقط باید بر چهار قلم کالا قیمت گذاری شود که نتیجه این شد واحدهای تولیدی به تولید هر کالایی جز آن چهار کالا بپردازند و خودسرانه افزایش قیمت دهند و مردم هر روزه شاهد قیمت‌ بیشتر نسبت به دیروز باشند.

وی اضافه کرد: تمامی کالاهای تولیدی مشمول نظارت هستند و همچنین تمام کالاها و خدمات مشمول نظارت از حیث قیمت گذاری می‌شوند.

اصانلو عنوان کرد: برای جلوگیری از تخلفات قیمت‌گذاری و افزایش نامتعارف نرخ کالا در ستاد تنظیم بازار مصوب شده است که تولیدکنندگان با رعایت ضوابط تعیین شده قیمت‌گذاری را انجام دهند اما اگر مرتکب تخلف شوند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: نظارت بر ضوابط قیمت‌گذاری مشکل دارد و باید بر تمامی اقلام برای اجرای صحیح ضوابط قیمت گذاری نظارت صورت گیرد.

این مسئول عنوان کرد: سامانه ۱۳۵ تعزیرات با هدف تسهیل در ثبت شکایات مردمی در حوزه صنفی طراحی شده است و اکنون این سامانه به مرجع ثبت شکایت الکترونیکی تبدیل شده تا شکایات به شعب رسیدگی ارجاع و پس از صدور رای به شاکی ابلاغ شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور تأکید کرد: با تلاش‌های استاندار قزوین این استان در حوزه تنظیم بازار دارای عملکرد قابل قبولی است.

وی اضافه کرد: در گذشته یکی دیگر از مشکلات تعزیرات، بازدارنده نبودن مجازات‌ها بود که این موضوع با حمایت رئیس جمهور و مصوبه سران قوا با افزایش اختیارات ضمن کاهش زمان در رسیدگی رفع شد.

اصانلو در پایان گفت: حامیان تولیدکنندگان واقعی و منصف هستیم و حمایت از تولید همواره شعار اساسی ما است که در این راستا ایفای وظیفه می‌کنیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner