کاهش آمار فوتی‌های گرمای هوا در هند برغم موج گرما

دولت هند اعلام کرد: میزان دما در طول فصل باران های موسمی در این کشور طی قرن جاری افزایش یافته و این کشور ممکن است در آینده بیشتر شاهد موج گرما باشد.

به گزارش ایسنا، اما در گزارش دولت هند آمده است که مرگ و میر ناشی از گرما در سال های اخیر کاهش یافته است.

هند امسال گرمترین ماه مارس را در بیش از یک قرن گذشته تجربه کرد و دمای هوا در ماه‌های آوریل و مه به ‌طور غیرمعمولی بالا بود که بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی است. بنابر اعلام دولت، موج گرما بیشتر بین ماه‌های آوریل و ژوئن متداول است.

وزیر علوم و فناوری هند گفت: متوسط ​​دما در طول فصل باران های موسمی طی دو دهه اخیر رو به افزایش است. رویدادهای مکرر ال‌نینو در آینده ممکن است منجر به موج گرمای مکرر و طولانی مدت در کشور شود.

گفته شده میانگین دمای هند در طول فصل باران های موسمی ژوئن-سپتامبر از کمتر از ۲۸ درجه سانتیگراد در سال ۲۰۰۱ به ۲۸٫۴ درجه سانتیگراد در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال، مرگ و میر ناشی از موج گرما در سال‌های اخیر کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری تا ماه جولای، هند ۲۴ مورد مرگ و میر ناشی از گرما را ثبت کرده است، سال گذشته فوت ناشی از گرما در این کشور ثبت نشده و این آمار در سال ۲۰۲۰، ۲۵ مورد بوده است. این درحالیست که در سال ۲۰۱۹، ۵۰۵ مورد فوت گزارش شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner