آثار «نجیب محفوظ» با ظاهر امروزی‌تر چاپ می‌شوند

یک انتشار جدید و گروهی از هنرمندان به آثار کلاسیک «نجیب محفوظ»‌ ظاهر امروزی‌تر می‌بخشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال،‌ انتشارات مصری «دیوان»‌ حق چاپ ۵۵ رمان،‌ نمایشنامه و مجموعه‌داستان‌های کوتاه عربی «نجیب محفوظ» نویسنده برجسته مصری و برنده نوبل ادبیات را خریداری کرده است.

به این ترتیب آثار کلاسیک این نویسنده با همکاری گروهی از هنرمندان صاحب جلدهایی با طراحی‌های امروزی‌تر می‌شوند. البته جلدهای جدید کتاب‌های او واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت و برخی معتقدند این طراحی‌های جدید متناسب عنوان کتاب‌ها نیستند و برخی دیگر نزدیک کردن این آثار ادبی به دوران معاصر را تحسین کرده‌ند.

 «دار الشروق» که یک انتشارات عربی مستقر در قاهره است، پیش از این برای مدت طولانی حق انتشار آثار «نجیب محفوظ»‌ را در اختیار داشت، اما قرارداد آن در ماه «مه»‌ به پایان رسید.

انتشارات «دیوان» در ماه جولای هشت کتاب اثر را منتشر کرد و چندین کتاب دیگر را سال آینده روانه بازار خواهد کرد.

«نجیب محفوظ» در سال ۱۹۱۱ میلادی متولد شد و در سال ۲۰۰۶ درگذشت. او به مدت ۷۰ سال در حوزه ادبیات فعالیت داشت و در سال ۱۹۸۸ زمانی که به عنوان نخستین نویسنده عرب‌ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد، به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

او ده‌ها رمان، کتاب غیر داستانی،‌ داستان کوتاه و نمایشنامه به نگارش درآورد که بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند.

در گذشته، ناشران یک تصویرگر را برای طراحی تمامی مجموعه آثار «محفوظ» انتخاب می‌کردند. اما اینبار گروهی از هنرمندان مختلف طراحی جلد آثار او را برا عهده دارند. برای مثال طراحی جلد «سه‌گانه قاهره» این نویسنده را «نورا زید»‌ نویسنده مصری ساکن دوبی برعهده خواهد داشت که بیشتر برای تصویرگری‌های سیاه و سفید از قاهره شهرت پیدا کرده است.

تمامی هنرمندانی که برای طراحی جلد آثار «محفوظ»‌ فعالیت می‌کنند بین ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند و انتشارات «دیوان» از این طریق خواسته است ارتباط بیشتری بین «محفوظ‌»‌ و نسل جدید ایجاد کند. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner