جهاد دانشگاهی؛ پرچمدار تولید دانش در کشور

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در کشور، گفت: تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین یکی از اهداف نظام در سال جاری است و قطعاً جهاد دانشگاهی پرچمدار تولید دانش و تحقق این هدف است.

علیرضا مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی هوشمندانه از دل انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: تجریه انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر نشان داد، هرگاه به سراغ فعالیت‌های جهادی رفتیم، توفیقات زیادی کسب کردیم و بعضاً نهادهای جهادی موفق‌تر از سایر ارگان‌ها نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه وجود جهاد دانشگاهی خیرات و برکات زیادی به همراه دارد، افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد نیمه دولتی پرچمدار تولید دانش در کشور است و همچنان در حال رشد هوشمندانه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: دانشگاه‌های زیادی در سطح کشور در حال فعالیت هستند و جهاد دانشگاهی نقش نخ تسبیح را در قبال دانشگاه‌ها برای شکل‌گیری یک جریان هدف‌دار برعهده دارد.

وی ادامه داد: شبکه‌ علمی جهاد دانشگاهی، ظرفیت این نهاد در اننشار مقاله‌های کاربردی و همچنین پشتیبانی این نهاد از مولدین علم یک فرصت برای دانشگاهیان و در نهایت شکوفایی کشور است.

این مسئول با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های خوبی برای تحول جامعه دارد، افزود: طی سالیان گذشته شاهد دستاوردهای علمی خوبی از جهاد دانشگاهی در حوزه‌هایی چون ناباروری و نانو بوده‌ایم و این موضوع نشانگر آن است که می‌توان دغدغه‌های علمی کشور را به جهاد دانشگاهی سپرد.

وی‌ اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با بومی‌سازی آموزش‌های مورد نیاز در جهت توسعه صنعت جامعه و استان، نقش خود را به خوبی ایفا و در این زمینه گام بردارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با جهاد دانشگاهی اشتراکات زیادی دارد که امر آموزش و تربیت نیروهای جهادی یکی از این موارد است. امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر دانشگاه فرهنگیان با جهاد دانشگاهی باعث توفیقات روزافزون در زمینه نشر علم و جهاد در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner