ارزیابی شاخص‌های کارآفرینی کشور کلید خورد

طرح ارزیابی شاخص‌های کارآفرینی در کشور با حجم نمونه‌ای بالغ بر سه هزار و ۳۶۰ نفر از جمعیت بالغ ۱۸ تا ۶۴ ساله، در ۴۲ شهر کشور با همکاری بیش از ۴۷ پرسشگر آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه سالیانه بر اساس برنامه تحقیقاتی Adult Population Survey، دیده‌بان جهانی کارآفرینی GEM با هدف پیمایش فعالیت‌های کارآفرینانه در سه لایه ادراکات، فعالیت‌ها و اشتیاق کارآفرینانه، همگام با بیش از ۶۰ کشور بزرگ جهان در کشور اجرا می‌شود.

تیم GEM ایران سالیانه موضوعاتی را به عنوان موضوع پژوهشی ویژه خود به سوالات پرسشنامه استاندارد GEM اضافه می‌کند. امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، موضوعاتی با عناوین سرسختی کارآفرینانه، کوچینگ کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی با هدف شناسایی بهتر وضعیت کارآفرینی کشور به پرسشنامه افزوده شده است.

در راستای انجام استاندارد برنامه تحقیقاتی APS جلساتی منظم به منظور معرفی و چگونگی اجرای طرح پژوهشی ارزیابی شاخص‌های کارآفرینی در کشور بر اساس مدل Global Entrepreneurship Monitor (GEM) در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. امسال نیز بیش از ۱۰۰ علاقه‌مند و پژوهشگر در این جلسات شرکت کردند.

بر طبق این گزارش، در اولین نشست سالانه مدیران دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۳۹۶، طرح پژوهشی دفتر دیده‌بان جهانی ایران در دانشکده کارآفرینی با عنوان ارزیابی شاخص کارآفرینی بر اساس مدل دیده‌بان جهان کارآفرینی به عنوان طرح برگزیده معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح برتر و در سال ۱۴۰۰ به عنوان طرح پژوهشی برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، طرح تحقیقاتی ارزیابی شاخص‌های کارآفرینی در کشور، به مدت ۱۴ سال به صورت مسمتر انجام و گزارش آن به دو زبان فارسی انگلیسی در مجامع داخلی و خارجی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner