کلاه ایمنی که به راحتی در کیف جا می‌شود

یک شرکت کره‌ای به تازگی دست به ساخت کلاه ایمنی اوریگامی مانندی زده‌ است که به راحتی می‌توان آن را تا کرد و در کیف دستی جا داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، ساخت کلاه‌های ایمنی تاشو ایده جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد که این کلاه،  ایمنی، راحتی و قابل جابه‌جایی بودن را با یکدیگر ادغام کرده است و ظاهر آن به گونه‌ای است که به نظر نمی‌رسد به صورت دستی سرهم شده باشد. شرکت نیچر موبیلیتی(Nature Mobility) کره جنوبی، کلاه ایمنی به نام “رابا”(Raba) برای دوچرخه‌سواران تولید کرده است که به صورت باز شده می‌توان آن را در یک کیف دستی قرار دارد و سپس در عرض چند ثانیه آن را به یک کلاه ایمنی سه بُعدی تبدیل کرد که با مجموعه‌ای از اشکال مثلث و الماس‌مانند از سر فرد محافظت می‌کند.

کلاه ایمنی که به راحتی در کیف جا می‌شود
سایز قابل تنظیم 

در ساخت این کلاه همچون سایر کلاه‌های ایمنی، از ترکیب فوم ای‌پی‌اس(EPS) و ترموپلاستیک ای‌بی‌اس(ABS) برای ایجاد محافظت در برابر ضربه استفاده شده است. این کلاه بر خلاف سایر کلاه‌ها، از شکل گنبدی به شکل یک صفحه صاف در می‌آید. در کنار این کلاه مهره‌ای قرار دارد که با چرخاندن آن، اجزاء کلاه در عرض ۱۰ ثانیه شکل یک کلاه ایمنی محکم را به خود می‌گیرند. این کلاه به صورت منطبق با سر فرد و به صورت سفارشی تنظیم می‌شود.

کلاه ایمنی که به راحتی در کیف جا می‌شود

کلاه ایمنی “رابا” سریع‌تر از بسته شدن، باز می‌شود. دوچرخه‌سوار به سادگی پیچ کلاه را را باز می‌کند تا کابل‌ها آزاد شوند و کل کلاه در عرض یک تا دو ثانیه صاف می‌شود. سپس می‌توان آن را در یک چمدان یا یک کیف رودوشی جا داد. یا آن را از وسط تا کرد تا در یک کیف کوچکتر قرار گیرد، یا حتی آن را برای جا گرفتن در سبد دوچرخه لوله کرد. طراحان کلاه “رابا” می‌گویند که حجم این کلاه ایمنی هنگام تا شدن به بیش از یک سوم حجم اولیه کاهش می‌یابد.

کلاه ایمنی که به راحتی در کیف جا می‌شود

این کلاه به دلیل داشتن اتصالات ضعیف برزنتی میان صفحه‌های سختش شاید برای دوچرخه‌سواری در کوهستان مناسب نباشد. زیرا این اتصالات ممکن است هنگام سقوط و برخورد با سنگ‌های نوک تیز، دندانه‌دار یا برخورد با درختان خطرناک باشند. اما “رابا” را می‌توان برای استفاده درون شهری که برخورد با سطوح صاف در آن‌ها محتمل‌تر است، مورد استفاده قرار داد. به گفته‌ی شرکت نیچر موبیلیتی، آن‌ها ۶۰ نمونه اولیه مختلف را برای شناسایی بهترین مواد برای محافظت از سر و بهبود حمل ونقل کلاه مورد آزمایش قرار داده‌اند.

علاوه بر این، سوراخ‌های کوچک تهویه روی کلاه برای دوچرخه‌سواری جاده‌ای در هوای گرم یا دوچرخه‌سواری کوهستانی مناسب نیستند، اما برای رفت‌وآمدهای معمولی‌تر شهری می‌توانند کافی باشند.

هنوز مشخص نیست که این کلاه چه زمانی وارد بازار خواهد شود، اما شرکت سازنده آن می‌گوید که محصول آن‌ها از نظر استانداردهای ایمنی مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner