آموزش و پرورش و دانشگاه در تقویت و ترویج تعالیم دینی در جامعه نقش بسزایی دارند

ایسنا/لرستان نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه در تقویت و ترویج تعالیم دینی در جامعه نقش بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام اکبر عیدی، در نشستی  با مشارکت هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، نهادینه شدن ارزش‌ها و فضایل اخلاقی و انسانی و مدیریت براساس عدالت و تقوا را از جمله شاخص‌های مهم حکمرانی اسلامی دانست و گفت: الگوی حکمرانی اسلامی توجه کردن عملی به مفاهیم قرآن کریم و سبک زندگی و مدیریتی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم(ع) است.

وی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی، محورهایی همچون توحیدگرایی، دینمداری و عدالت‌باوری، از مبانی اساسی هستند، اضافه کرد: در جامعه اسلامی، ابتدا، انسان‌ها دنبال خودسازی و بعد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برمعیار ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان با بیان اینکه ارتقای معنوی و اخلاقی جامعه از متغیرهای حکمرانی اسلامی است، ادامه داد: شاخص‌هایی همچون پاسخگویی به مردم، کارآمدی و اخلاق‌مداری، از شاخص‌های مهم مدیریت و حکمرانی اسلامی است.

عیدی نقش آموزش و پرورش و دانشگاه را در تقویت و ترویج تعالیم دینی در جامعه به‌ویژه در سطح قشر جوان و دانشجو، یک نقش زیربنایی اساسی دانست و گفت: انسان دینمدار، ابتدا خودش در عمل و رفتار، کاملاً پایبند به تعالیم دینی است و با کردار و رفتارش، دیگران را به سوی دین و دینمداری، جذب می‌کند.

در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه لرستان نیز در سخنانی از جمله الگوهای راهگشای مدیریت اسلامی را سبک مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید چمران دانست و گفت: آموزه‌های قرآن کریم و نهج‌البلاغه، در همه ابعاد زندگی از جمله جنبه‌های مدیریتی، بایستی هدایت‌گر و راهبر باشند.

علی نظری افزود: جایگاه نهاد دانشگاه به عنوان نهادی علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و یکی از نهادهای اثرگذار حکمرانی اسلامی، براساس تعالیم حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، یک جایگاه انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز، متناسب با ارزش‌های اسلامی و اخلاقی است.

وی وجود و فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه‌ها و سازمان بسیج اساتید را در راستای کمک به ارتقای کارآمدی و پاسخگویی با رویکرد مسئله‌محور، دانست.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner