آسیب «بازماندگان از تحصیل» به جامعه ۹ برابر جمعیت «جاماندگان از تحصیل» است

رئیس سازمان  نهضت سوادآموزی از فعالیت‌های این سازمان  به‌عنوان جزئی از وظایف و مأموریت‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش در گام دوم انقلاب نام برد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عبدی بابیان اینکه تمامی اقدامات در دولت انقلابی زمینه‌سازی برای مقدمات ظهور و تمدن سازی در راستای جامعه مهدوی است، اظهار کرد: نگاه امام خمینی(ره) به نهضت سواد آموزی یک نگاه متعالی و تمدنی بود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در موضوع سواد فضای مجازی، آموزش‌وپرورش باید براساس تجربه، سواد و آموزش و تخصص معلمان عمل کند، اظهارکرد: نهضت سوادآموزی در سال ۹۰ با آموزش‌وپرورش ادغام شد که ثمره این ادغام، باعث شد، ۸۰ درصد نیروها و ۹۵ درصد امکانات از نهضت به آموزش‌وپرورش ادغام و درمجموع ۴۰ هزار نفر از نیروهای نهضت به بدنه آموزش‌ وپرورش اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروز آسیبی که از گروه بازماندگان از تحصیل متحمل می‌شویم ۹ برابر جمعیت جامانده از تحصیل است. گروه بازمانده از تحصیل جمعیت کمی دارد، اما  آسیب‌های خیلی جدی برای جامعه به وجود آورده‌اند.

عبدی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی مسئولان آموزش‌وپرورش انسداد مبادی بی‌سوادی است و باید تمام گروه‌ها به‌ویژه گروه‌های سنی۱۰ تا ۶۰ سال از کلاس‌های نهضت سوادآموزی استفاده کنند و تا پایان دوره انتقال آموزش‌های نهضت را دنبال کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بابیان اینکه فعالیت‌های نهضت سوادآموزی جزئی از وظایف و مأموریت‌های اولویت‌دار آموزش‌ و پرورش است، تصریح کرد: امروز سوادآموزی، در حد خواندن و نوشتن نیست بلکه تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سوادآموزان در محدوده ضوابط نهضت سوادآموزی از اهداف اصلی است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner