سوله آکام فلز

المپیادهای فرهنگی ورزشی، امید را در دل دانشجویان زنده می‌کند

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: المپیادهای فرهنگی، ورزشی در سطح ملی می‌تواند علاوه بر ایجاد شور و نشاط در دل دانشجویان و پیگیری امور اجتماعی آن‌ها، هیئت‌های ورزشی را نیز به تکاپو برای ایجاد حرکت در ورزش تشویق کرده و امید را در دل دانشجویان زنده کند.

مجتبی بابایی خورزوقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در اصفهان در خصوص اهداف این رویداد، اظهار کرد: هر زمانی المپیادی در سطح ملی با رویکرد فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود، چند جنبه را پیگیری می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها موضوعات فرهنگی است تا شور، نشاط و انگیزه را در دل دانشجویان زنده کند. یکی دیگر از جنبه‌ها، پیگیری مباحث اجتماعی با قرارگیری افراد در کنار یکدیگر است تا بتوانند رقابت و برد و باخت را تجربه کنند.

وی افزود: این رویداد، هیئت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را به تکاپو می‌اندازد تا حرکتی برای ورزش انجام شود. همچنین زیرساخت‌های ورزشی را به ویژه در دانشگاه میزبان تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند حرکت مثبت و رو به جلویی را ایجاد کند. این‌چنین المپیادهایی می‌تواند تقدس و احترام خانواده شهدا را یادآوری کند تا بخش کوچکی از زحمات آنان را جبران کنیم.

مدیر مرکز تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان درباره برگزاری این رویداد، توضیح داد: سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در بخش پسران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و در بخش دختران به میزبانی دانشگاه اصفهان در ۹ روز از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور برگزار خواهد شد. این دوره مسابقات المپیادی در ۷ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دومیدانی، بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج به‌‍صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شود.

بابایی خورزوقی ادامه داد: در بخش پسران حدود ۱۰۰۰ دانشجو تا امروز در ۲۶ تیم فوتسال، ۱۶ تیم والیبال، ۳۸تیم تنیس روی میز، ۳۴ تیم بدمینتون، ۳۱ تیم شنا، ۳۵ تیم دو و میدانی و ۲۹ تیم شطرنج در سامانه ستاپ وزارت علوم بر اساس سهمیه‌ای که هر دانشگاه کسب کرده‌، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اداره کل تربیت بدنی، وزارت علوم و اداره شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان را سه متولی برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی معرفی کرد که با نظارت وزارت علوم به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر یادآور شد: تیم‌ها از حدود ۶۰ دانشگاه کشور در تاریخ ۲۹مرداد به اصفهان آمده و پذیرش می‌شوند. از صبح روز ۳۰ مرداد نیز با برگزاری مراسم افتتاحیه، مسابقات به طور رسمی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برخی از تیم‌ها با جادوگری نتیجه می‌گیرند/ کمیته اخلاق به فساد و دلالی در فوتبال ورود کند-پیام امروز

بهزاد داداش زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *