آزمون‌های بورد تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت خدمت رسانی حوزه سلامت دارند

دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی کودکان با اشاره به این‌که در طراحی سؤالات آزمون‌های بورد کتاب‌های مرجع مورد توجه‌اند، گفت: در این آزمون‌ها بهترین‌ها غربال خواهند شد تا بهترین خدمت با بالاترین سطح کیفی به مردم ارائه شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فرح اشرف‌زاده دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی رشته تخصصی کودکان در حاشیه فرایند طراحی سوالات شصت ونهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی‌وششمین دوره آزمون فوق تخصصی پزشکی کشور ضمن مقایسه این دوره از آزمون‌های بورد با سالهای گذشته اظهار کرد: در سالی که گذشت به‌دلیل شرایط ویژه کرونا، آزمون‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار شد.

وی سطح کیفی سؤالات آزمون‌های بورد ۱۴۰۱ را بالاتر از سالهای قبل عنوان کرد و افزود: در کیفیت سؤالات نیز میزان سؤالات مناسب طرح شده درصد بالاتری را در مقایسه با سال گذشته به خود اختصاص داد.
 
دکتر اشرف‌زاده با اشاره به این‌که آزمون‌های بورد خصوصا در رشته‌های پایه بالینی پزشکی تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت خدمت رسانی در حوزه سلامت دارد، ادامه داد: به طور مثال در رشته‌هایی که به سلامت کودکان مرتبط است برای دادن مجوز درمان، باید دانش‌آموختگان از مهارت کافی برخوردار باشند.  
 
دبیر بورد رشته تخصصی کودکان با تاکید بر این‌که طی فرآیند آزمون‌های بورد بخش بزرگی از سلامت کودکان جامعه به دستان افرادی واگذار خواهد شد که از اعتبار کافی علمی و تجربی برخوردارند ادامه داد: انتظار می‌رود که این آزمون‌ها در بالاترین سطح استاندارد بین‌المللی و همچنین با توجه به نیازهای جامعه و بیماریهای شایع برگزار شود.
 
وی از برگزاری آزمون‌های دانشنامه در روزهای آتی خبر داد و ادامه داد: دامنه سؤالات از قبل تعیین شده و در طراحی این سؤالات کتاب‌های مرجع مورد توجه است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی اشرف زاده تاکید کرد: در این آزمون‌ها بهترین‌ها غربال خواهند شد تا بهترین خدمت با بالاترین سطح کیفی به مردم ارایه شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner