گردآوری بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی/ فعالیت ۶۰۰ خانه قرآنی در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: بانک اطلاعاتی وسیعی از فعالان قرآنی استان گلستان در حال شکل‌گیری است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به سند چشم‌انداز قرآنی استان گلستان، اظهار کرد: سند چشم‌انداز قرآنی ۱۴۱۴ در قالب برنامه ۱۵ ساله تدوین شده که ذیل آن پنج برنامه سه ساله قرار گرفته تا با یک برنامه ریزی دقیق اهداف این سند تحقق یابد.

وی با بیان اینکه مسیر تحقق سند چشم انداز بر محورهای گفتمان سازی، کادرسازی، جریان سازی، توانمندسازی و جبهه سازی استوار است، افزود: توسعه و نهادینه سازی آموزه ها و گفتمان های قرآنی در جامعه، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قرآنی، تکریم، تشویق، ارتقا، حمایت،پشتیبانی و ایجاد خودشکوفایی، شناسایی، ایجاد جریان های جدید مردمی و بومی با استفاده از ظرفیت های حلقه های میانی، برقراری ارتباط، شبکه سازی و هم افزایی از جمله موضوعات مهمی است که در سند چشم انداز قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه در سال گذشته جلسات مختلفی در راستای سند چشم انداز قرآنی برگزار شد و خوشبختانه آهنگ و رشد خوبی پیدا کرد، تصریح کرد: در سال گذشته از ۵۰۰ خانه قرآنی تجلیل شد، همچنین با اهدای محتواهای به روز و دقیق قرآنی آنها را به برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف و جذب مخاطبان جدید تشویق کردیم.

گرزین با تأکید بر اینکه بانک اطلاعاتی وسیعی از فعالان قرآنی در گلستان در حال شکل‌گیری است، گفت: دوره های تربیتی حرفه‌ای ویژه مربیان قرآنی در گلستان برگزار شد و قرار است دوره تکمیلی آن در نیمه دوم شهریور ماه برای ۲۴۰ نفر از مربیان قرآنی در گرگان و آزادشهر برگزار شود.

وی از شکل گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای تحقق سند چشم انداز قرآنی در استان گلستان خبر داد و ابراز داشت: این هیئت های اندیشه‌ورز به صورت میدانی در حال پیگیری موضوعات هستند و براساس پیش بینی ها تا پایان سال ۴۵ درصد اهداف ما در این سند محقق می شود و امیدوارم در سال آینده به غالب اهداف سه سال اول خود دست پیدا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از فعالیت حدود ۶۰۰ خانه قرآنی و ۲۳ موسسه قرآنی ثبت شده در استان خبر داد و تأکید کرد: امیدوارم سند چشم انداز قرآنی برنامه جامع کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت تربیت قرآنی باشد و با اجرای این سند شاهد یک تحول قرآنی، فرهنگی و دینی ویژه ای در سطح استان باشیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner