از نجات تخم‌مرغ تا ساخت نانوالیاف به روش الکتروریسی

دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در مسابقات نانو می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه جاری با مراجعه به سایت باشگاه نانو در پنجمین مسابقه ملی “توانمند” ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، مسابقه ملی “توانمند” از سال ۱۳۹۵ و با هدف ایجاد انگیزه و هیجان بین دانش‌آموزان علاقه‌مند به رقابت در فضای علمی آغاز شد. در اولین دور این رویداد ساخت ریسمان نانویی محور اصلی مسابقه بود.

این مسابقه در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول در قالب بازی نرم‌افزاری و مرحله نهایی با حضور برگزیدگان مرحله اول به صورت عملی طی سه روز در محل نمایشگاه بین‌‏المللی فناوری‏ نانو (IRANNANO1401) و در سه مقطع دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت حضوری برگزار می‏‌شود.

در مرحله مقدماتی دانش‌آموزان اپلیکیشن مسابقه “توانمند” را نصب کرده و به سوالات تستی و یک سوال تشریحی و یک فعالیت جذاب علمی پاسخ می‌دهند. موضوعات مرحله دوم مسابقه نیز در سه گروه ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم به گونه‌ای طراحی شده که هم دانش‌آموزان علاقه‌مند و متخصص در حوزه فناوری نانو بتوانند رقابت کنند و هم دانش‌آموزانی که در این حوزه به تازگی وارد شده‌اند.

تاکنون چهار دوره از مسابقه برگزار شده و ثبت نام پنجمین دوره این رقابت‌ها از ۵ شهریورماه آغاز شده و تا روز ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت نام اولیه می‌بایست با مراجعه به سایت باشگاه نانو (www.nanoclub.ir) در صفحه مربوط به مسابقه “توانمند” اپلیکیشن مسابقه “توانمند” را نصب کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهند. مسابقه به صورت گروهی است و کافی است فقط یک نفر از اعضای گروه اپلیکیشن را نصب کند و در حین بازی به صورت گروهی این مرحله از مسابقه را پیش ببرند.

مرحله عملی شامل سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌شود. موضوع مسابقه مقطع دوم ابتدایی “ساخت ستون تصفیه آب” و “نجات تخم مرغ”، موضوعات مقطع متوسطه اول “ساخت سازه شگفت انگیز” و “دارورسانی” و موضوعات مقطع متوسطه دوم “ساخت نانوالیاف به روش الکتروریسی” و “ساخت بتن ضد ضربه” تعیین شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner