ثبت آماری جدید در شروع ناامید کننده ایتالیا بدون یوونتوسی‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی ایتالیا در اولین دور از مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در شهر ناپل میزبان انگلیس بود و این بازی را با نتیجه ۲ بر یک به سه‌شیر واگذار کرد. این اولین شکست خانگی ایتالیا در مرحله مقدماتی جام‌ ملت‌های اروپا از سال ۱۹۹۹ بود که به دانمارک باخت و اتفاقاً آن هم در شهر ناپل برای آتزوری ثبت شد. این بازی اما واقعیت‌های آمار جدید دیگری هم به همراه داشت.

این نخستین شکست ایتالیا در بازی اولش در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا از سال ۱۹۷۴ بود، ضمن اینکه آتزوری پیش از این تنها یک بار در بازی‌های رسمی مغلوب انگلیس شده بود (با نتیجه ۲ بر صفر در انتخابی جام جهانی ۱۹۷۷). ایتالیا از سال ۲۰۰۶ که ۳ بر یک مغلوب فرانسه شد، هیچ یک از بازی‌هایش در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا را نباخته بود. انگلیس از سال ۱۹۶۱ نتوانسته بود ایتالیا را در خاک این کشور شکست دهد که البته آن بازی هم یک مصاف دوستانه به شمار می‌رفت.

آمار جالب توجه دیگر در مسابقه شب گذشته، نبود هیچ یک از بازیکنان یوونتوس در ترکیب آتزوری برای اولین بار از ۲۹ سال پیش بود. آخرین باری که لاجوردی‌پوشان بدون بازیکنان یوونتوس به میدان رفتند سال ۱۹۹۴ تحت هدایت آریگو ساچی بود که آن بازی را مقابل استونی با نتیجه ۲ بر صفر بردند.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner