ترفند خاموش کردن چراغ چک خودرو | روشن بودن چراغ چک اذیتت می‌کنه؟ با این ترفند خاموشش کن+ویدئو

ترفند خاموش کردن چراغ چک خودرو را در این مطلب از وبسایت پیام امروز بخوانید.

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا با این ترفند آشنا شوید.

خطاهایی که باعث روشن شدن چراغ چک می‌شوند

همان‌طور که گفته شد خطاهای موجود در کامپیوتر خودرو یا همان ECU منجر به روشن چراغ چک می‌شود و دارای دو ماهیت دائم و موقت هستند. خطاهای دائم ناشی از مشکلات طولانی‌مدت و عدم توجه راننده به این خطاها است که می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را نیز در پی داشته باشد. همچنین برخی مشکلات لحظه‌ای باعث ایجاد خطاهای موقت می‌شوند، هر چند اهمیت این خطاها به اندازه خطاهای دائم نیست، اما نباید از این خرابی‌ها نیز چشم پوشید و به عبارتی باید پیشگیری را مقدم بر درمان دانست.

نحوه خاموش کردن چراغ چک

خاموش کردن چراغ چک خودرو به ۴ روش مهم انجام می‌پذیرد:

  • رانندگی کردن و انجام ندادن هیچ کار خاصی
  • روشن و خاموش کردن چندباره خودرو
  • قطع باتری و وصل مجدد آن
  • استفاده از دیاگ

رانندگی کردن و انجام ندادن هیچ کار خاصی: کم‌هزینه‌ترین روش برای خاموش کردن چراغ چک خودرو، این است که چراغ را به حال خود رها کرده و اجازه دهید تا در گذر زمان، چراغ چک خاموش شود. هر چند شاید برخی مواقع دست روی دست گذاشتن بهترین تصمیم باشد، اما در این موضوع آن‌چنان که باید صدق نمی‌کند و ممکن است بدترین تصمیم بوده و خسارات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

روشن و خاموش کردن چندباره خودرو: برخی از خودروها به صورت خودکار چراغ چک را پس از چند بار روشن و خاموش شدن (معمولا ۲ بار)، ریست می‌کنند. بدین این منظور خودرو را روشن کرده و به مدت بسیار کوتاهی در حد یک ثانیه صبر کنید، خودرو را خاموش و به مدت یک ثانیه صبر نمایید. این کار را برای ۲ بار دیگر نیز تکرار کنید. لازم به ذکر است که این روش صرفا در برخی خودروها کارایی دارد و شاید در مورد خودرو شما صدق نکند.

قطع باتری و وصل مجدد آن: این روش نسبت به دو روش فوق کارایی بیشتری دارد، اما زمانبر بوده و اندکی سخت‌تر است. بدین منظور ابتدا خودرو را خاموش کرده و اجازه دهید موتور خنک شود، چراکه ممکن است به هنگام کار، دستتان بسوزد. سپس کابل‌های مثبت و منفی را از باتری جدا کنید. بسیار ضروری است که بلافاصله شروع به کار نکنید، چراکه انرژی الکتریکی ذخیره‌شده در خازن‌ها می‌تواند باعث برق‌گرفتگی شود لذا به منظور تخلیه خازن‌ها، دست خود را بر روی بوق گذاشته و حدود ۳۰ ثانیه، در همین حالت نگه دارید. حال به مدت ۱۵ دقیقه صبر کرده و دوباره اتصالات را برقرار کنید. اتصالات را چک کنید که شل نباشند. در نهایت خودرو را روشن کرده و چراغ چک را کنترل کنید.

استفاده از دیاگ: دیاگ دستگاهی است که جهت خطایابی کامپیوتر خودرو مورد استفاده قرار گرفته و در دو دسته کلی در بازار موجود است. برای استفاده از این دستگاه ابتدا به دفترچه خودرو مراجعه کرده تا محل اتصال به پورت ECU را پیدا کنید که عمدتا در بالای جعبه فیوز قرار دارد. پس از اتصال به پورت مخصوص، با فشردن کلید “Enter” دستگاه را روشن کنید.

حال دستگاه شروع به تحلیل و آنالیز می‌کند و کد خطاهای موجود را به شما نمایش خواهد داد. کد خطاها را یادداشت کرده تا پس از پاک کردن این خطاها با یک شخص مطلع در رابطه با این خطاها مشورت کنید. در نهایت با استفاده از اسکرول، کلید پاک (Erase) را فشار دهید تا خطاها پاک شود.

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner