با یه دونه قوطی رب ماشینت رو ضد سرقت کن! | ترفند ساده ضد سرقت کردن خودرو با یک قوطی رب!+ویدئو

ترفند ساده ضد سرقت کردن خودرو با قوطی رب را در این مطلب از وبسایت پیام امروز بخوانید.

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا با این ترفند آشنا شوید.

روش‌های حفظ امنیت خودرو و لوازم ضد سرقت خودرو کدامند؟

ما در این مقاله چند راه حل برای حفظ امنیت خودرو بیان کردیم و هر آنچه که به عنوان لوازم ضد سرقت خودرو کاربرد دارد را شرح دادیم که به بررسی هر یک می‌پردازیم:

۱. قفل پدال، یک ابزار زیرک برای جلوگیری از سرقت خودرو

شاید برای شما سوال پیش بیاید چرا گفتیم زیرک؟ الان عرض می‌کنیم.

یکی از اهداف اصلی قفل پدال این است که سارق برای اینکه بتواند قفل را باز کند، خم شده و تمرکز خود را روی باز کردن آن بگذارد. در این حالت سارق متوجه نزدیک شدن افراد و محیط اطراف نخواهد شد و همین مورد یک عامل بازدارنده مهم برای سارقان خواهد بود. این ابزار با قفل کردن پدال ها حرکت خودرو را مختل می‌کند و جلوی سرقت را می‌گیرد. اگرچه متاسفانه اکثر افراد به علت زمان بر بودن و دشوار بودن نصب، از این ابزار صرف نظر می‌کنند اما این قفل یک راه حل خیلی خوب برای جلوگیری از سرقت خودرو می‌شود.

۲. قفل فرمان، راهی برای ضد سرقت کردن ماشین با کمترین هزینه

با زدن قفل فرمان به راحتی می‌توانید ضریب امنیتی خودرو رو بالا ببرید. کار سختی هم نیست. فقط کافیست یک سمت آن را با فرمان خودرو تنظیم کنید و سمت دیگر آن را بکشید تا به قسمت روبه رویی فرمان برسد. البته باید گفت اصولی بستن قفل فرمان نکته مهم و قابل توجهی در ضد سرقت کردن ماشین است. زیرا با بستن نادرست قفل، کار سارق راحت‌تر شده و با فشار یا باز کردن غربیلک فرمان، قفل را از کار می‌اندازد.حالا که حرف از قفل فرمان شد بد نیست بگوییم حتماٌ هنگام خرید، قفلی را انتخاب کنید که از فولاد ساخته شده باشد. این قفل ها را معمولاً از سنگین بودن آن ها می‌توان تشخیص داد. سنگین بودن قفل فرمان به معنی مقاومت بالای آن در برابر ضربه خواهد بود.

. افزایش امنیت خودرو با قفل کاپوت

یکی دیگر از وسایل کاربردی برای افزایش امنیت خودرو، قفل کاپوت است. حتماً می‌دانید که دزدیدن باتری خودرو یکی از متداول ترین نوع سرقت برای ماشین محسوب می‌شود. قفل کاپوت راه حل این مشکل خواهد بود. این ابزار با جلوگیری از باز شدن کاپوت، اجازه‌ی دزدیده شدن قطعه‌هایی مثل باتری، کامپیوتر خودرو (ECU) و از کار انداختن دزدگیر را به سارق نخواهد داد. این نوع قفل یکی از پرکاربردترین و ارزانترین لوازم ضد سرقت خودرو به شمار می‌آید.

۴. قفل رینگ خودرو

شاید کمی ‌عجیب و نامتداول به نظر برسد؛ اما قفل رینگ کمک بزرگی به جلوگیری از سرقت ماشین می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست این قفل به چرخ های خودرو بسته شده و مانع از حرکت آن می‌شود. علاوه بر سخت بودن، باز کردن این نوع قفل ها، بزرگ بودن و قابل توجه بودن آن، خود یک عامل بازدارنده برای سرقت خواهد  بود.

. بهترین قفل ضد سرقت خودرو

اگر این اسم کمی برایتان ناآشناست حق دارید! قفل ضد سرقت خودرو سابقه‌ی کمتری نسبت به دیگر قفل هایی که معرفی کردیم دارد. ولی به لحاظ کارایی و امنیت قفلی مطمئن است که می‌توانید از آن استفاده کنید. قفل ضد سرقت خودرو از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است و به کمک یک ریموت کنترل می‌توانید آن را فعال کنید. اگر از مکان نصب آن بپرسید باید بگوییم این قفل  بر روی سگ دست چرخ های جلو و پشت دیسک چرخ نصب شده و در مرحله بعد به کمک جوش آرگون کاملا محکم می‌شود. یکی از مزیت‌های بزرگ قفل ضد سرقت ماشین این است که به هیچ وجه برای سارق قابل دسترس نیست و سارق باید زیر ماشین جک زده، چرخ و دیسک چرخ را باز کند تا به آن برسد که قطعاً این مراحل زمان زیادی می‌برد. علاوه بر این به دلیل وزن پایین و قابل نصب بودن بر روی تمامی خودرو‌ها باید گفت بهترین قفل ضد سرقت برای خودرو محسوب می‌شود.

۶. قطع برق ماشین برای جلوگیری از دزدی

با نصب دستگاه سوییچ مخفی خودرو (قطع کن مخفی برق) بر روی خودرو و فعال سازی آن، جلوی سرقت های بسیاری را می‌توان گرفت. به نحوی که اگر سوییچ خودرو هم وجود داشته باشد، بدون دستور ثانویه راننده قابل روشن شدن نخواهد بود. در واقع راننده با فشردن دکمه ای لمسی یا مکانیکی در محلی که برای جایگزاری آن تعیین کرده است فرمان روشن شدن خودرو را صادر می‌کند.

۷. جلوگیری از سرقت صندوق عقب

شاید خیلی ساده به نظر برسد و آنقدر بی‌اهمیت تلقی شود که خیلی از افراد در هنگام پارک خودرو به هیچ وجه متوجه صندوق عقب آن نباشند. اما لازم است بدانید که به همین دلیل، سرقت وسایل موجود در صندوق عقب ماشین برای سارقان بسیار راحت خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه وسایل ارزشمند خود را داخل صندوق عقب قرار ندهید و برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب حتماً از بسته بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

. انتخاب مکان روشن و شلوغ برای پارک خودرو

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که می‌توان برای تامین امنیت خودرو انجام داد، پارک کردن آن در مکان‌های ایمن و مطمئن است. در درجه اول، بهترین مکان برای پارک کردن خودرو، پارکینگ‌ها هستند. اما اگر امکان پارک در چنین مکانی برای شما فراهم نیست با رعایت چند نکته می‌توانید احتمال سرقت ماشین را تا حد زیادی کاهش دهید. پارک کردن خودرو در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد نسبت به مکان‌های تاریک و خلوت، انگیزه سارقان را برای سرقت کاهش می‌دهد. همچنین پارک کردن در قسمت‌هایی که دارای دوربین مداربسته هستند می‌تواند ریسک سرقت را برای سارقین بالا برده و آن‌ها را از انجام این کار منصرف کند. حتی در صورتی که سرقتی انجام گیرد، می‌توان از این فیلم به عنوان مدرک و مستند برای ثبت شکایات و پیگیری سریعتر استفاده نمود، البته به شرطی که دوربین مدار بسته، خراب نباشد! 

اگر به هر دلیل قادر نیستید خودرو خود را در پارکینگ منزل پارک کنید، می‌توانید با صاحبان خودروهای دیگر هماهنگ باشید و خودروها را به نحوی در کنار یکدیگر و نزدیک به هم قرار دهید تا امکان رفت‌وآمد سارق در بین خودروها نباشد و خطر کمتر شود. 

برای تمام رانندگان ماشین‌های سواری شرایطی پیش خواهد آمد که مجبور شوند خودروی خود را در کنار خیابان پارک کنند و برای انجام کاری برای مدتی به داخل خانه، مغازه یا شرکتی بروند. در بسیاری از موارد این شرایط در حالتی پیش می‌آید که راننده با محله آشنایی خاصی نیز ندارد. در صورت قرارگرفتن در چنین شرایطی حتماً به این نکته توجه کنید که ماشین شخصی خود را در محلی روشن و در معرض دید پارک کنید.

علاوه‌براین برخی از رانندگان تازه‌کار هنگام پارک خودرو به دنبال راحت‌ترین مکان می‌گردند؛ بر این اساس توصیه می‌شود که تا حد ممکن ماشین را در مکانی که ماشین‌های بیشتری وجود دارند و رفت و آمد بیشتری دارد پارک کنید. حتی اگر ماشین را در پارکینگ می‌گذارید اولین جایگاه پارک را،که به خروجی پارکینگ نزدیک‌تر است، انتخاب نکنید بلکه در پیچ و خم پارکینگ به دنبال مکانی دور از دسترس باشید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner